شناسهٔ خبر: 67126177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مخالفت برخی صنوف در اجرای طرح ثبت معاملات در سامانه تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مقابله برخی صنوف در اجرای طرح ثبت معاملات در سامانه تجارت گفت: طبق رویکرد ملی و تجمیع اطلاعات در سامانه‌های هوشمند و سامانه الکترونیکی تا‌کنون مقابله‌ای با این موضوع نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، خط جدید سه واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد و کوثر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

وزیر صمت در حاشیه افتتاح خط جدید 3 واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد و کوثر، گفت: در حوزه راه اندازی واحدهای راکد که از تاکیدات مدیر قوه مجریه به منظور افزایش بهره‌وری است، کارنامه بسیار خوبی کسب کرده‌ایم.

عباس علی‌آبادی با اشاره به اینکه استان البرز از جمله استان‌هایی بوده که تعداد صنایع موجود در آن بسیار زیاد است و فناورترین شرکت ها در استان البرز قرار دارد، افزود: استان البرز علیرغم اینکه دارای تراکم جمعیت بسیار زیادی است از نظر دارا بودن زمین در شرایط مناسبی قرار ندارد.

وزیر صمت گفت: این در حالی است که استان البرز با توجه به ظرفیت های موجود باید به سمت صنایع هایتک پیش رود.

علی آبادی با بیان اینکه وزارت صمت خدماتی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد که فراهم کردن آن بسیار دشوار است، عنوان کرد: واحدهای صنعتی با توجه به خدماتی که دریافت می کنند باید بتوانند استغالزایی و تولید سرمایه کنند. از طرفی تجمع واحدهای صنعتی در کنار یکدیگر هم پوشانی ایجاد کرده و می تواند سبب بهبود صنعت اقتصاد در کشور شود.

وی با اشاره به اینکه ما در استان البرز به دنبال توسعه واحدهای صنعتی هستیم تا شرایط را برای پیشروی به سمت صنایع پیشرفته تر سوق دهیم، عنوان کرد: ما با توسعه شهرک های صنعتی بیشتر موافق هستیم زیرا این توسعه از لکه های صنعتی آغاز می شود.

وزیر صمت با بیان اینکه البرز دارای وضعیت آب مناسبی نیست و باید به سمت توسعه در مسیری پیش رود که نیاز اندکی به آب داشته باشد، افزود:صنعتی کردن البرز یک رویکرد راهبردی است.

علی‌آبادی با اشاره به پیشروی در صنعت هایتک عنوان کرد: در بحث هوشمندسازی البرز در وضعیت خوبی قرار دارد اما این به این معنا نیست که به سایر زمینه ها در استان توجه نشود.

وی با اشاره به مقابله برخی صنوف در اجرای طرح ثبت معاملات در سامانه تجارت، بیان کرد: طبق رویکرد ملی و تجمیع اطلاعات در سامانه‌های هوشمند و سامانه الکترونیکی تا‌کنون مقابله‌ای با این موضوع نشده است.

این مسئول در پایان به اظهار نظر مدیرعامل ایران خودرو در ارتباط با مکلف کردن دولت به تولید و توزیع خودرو اشاره کرد و گفت: ما هیچگونه گزارش قاطعی در ارتباط با این موضوع از اداره استاندارد و ایرانخودرو دریافت نکرده‌ایم و آنچه که وزارت صمت به دنبال آن است مطابق با استانداردهای روز دنیا و مطابق با استانداردهای قابل قبول در تولیدات خودرو است و اگر غیر از این اثبات شود حتما وزارت صمت ورود کرده و ایرانخودرو را به سمت رعایت قانون هدایت می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما