شناسهٔ خبر: 67126081 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

بنار در گفت‌وگو با ایسکانیوز:

حمایت از یک نامزد خاص در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی؛ ممنوع/ برنامه‌های انتخاباتی در خوابگاه‌ها و بیمارستان‌ها پررنگ‌تر می‌شود

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: براساس بسته انتخاباتی این وزارتخانه، تبلیغات و حمایت از یک نامزد خاص در انتخابات ریاست جمهوری یا جریان سیاسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ممنوع بوده است.

صاحب‌خبر -

احد بنار مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از ابلاغ بسته انتخاباتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد و گفت: بسته انتخاباتی که وزارت بهداشت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرده بود را با اندکی تغییر برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید:

توصیه بسیج دانشجویی به نامزدهای ریاست جمهوری / از تخریب‌ و رقابت به شیوه غربی‌ها پرهیز کنید

وی با بیان اینکه هدف از بسته انتخاباتی این است که مجموعه برنامه‌ها منجر به افزایش مشارکت دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری شود، ادامه داد: در چنین حالتی دانشجویان می‌توانند افراد شایسته‌ و اصلح‌ را بر اساس شاخص‌های از پیش تغیین شده، انتخاب کنند.

بنار با اشاره به اینکه شرایط و زمان انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس شورای اسلامی تفاوت دارد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری همزمان با برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه‌ها است. بنابراین امکان دارد که برخی از برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کمتر مورد استقبال دانشجویان قرار گیرد چرا که دانشجویان در حال آماده سازی برای مرور درس و امتحانات هستند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ترغیب دانشجویان برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری از طروق مختلف و اطلاع رسانی‌های گوناگون در بسته انتخاباتی در نظر گرفته شده است. در این ارتباط از دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست شده که در صورت امکان برای اطلاع‌رسانی از سیستم‌های پیامکی و پیام رسانی دانشگاه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: از دانشگاه‌ها درخواست شده که در برنامه‌های مختلف مناسبتی مانند شهدای هفتم تیر و عید قربان که در این ایام برگزار می‌شود نیز درباره اهمیت مشارکت در انتخابات صحبت شود. یعنی سخنرانان برنامه به موضوع انتخابات نیز اشاراتی شود. علاوه بر آن؛ در محیط‌های دانشجویی مانند خوابگاه‌ها پوسترهای انتخاباتی نصب شود و از تمام امکانات برای ترغیب دانشجویان استفاده شود.

بنار مطرح کرد: انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس شورای اسلامی متفاوت است. این تفاوت نیز بیشتر در موضوع تبلیغات نامزدها مشخص می‌شود چرا که تبلیغات ریاست جمهوری به صورت متمرکز است. بنابراین ما در نمازخانه‌ها تلویزیون گذاشتیم تا دانشجویان در جریان برنامه‌های انتخاباتی قرار گیرند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ما برای تشویق و ترغیب دانشجویان برای شرکت در انتخابات از فضای بیمارستان‌ها نیز استفاده کرده‌ایم. این کار با هدف پررنگ شدن موضوع انتخابات در مراکز آموزشی و درمان است. این موضوع با همکاری و هماهنگی معاونان فرهنگی انجام می‌شود. برگزاری برنامه‌ها و نصب پوسترهای انتخاباتی در بیمارستان‌ها علاوه بر ترغیب دانشجویان و اساتید، مراجعه کنندگان و کادر درمان را نیز تشویق به مشارکت می‌کند.

حمایت از یک نامزد ریاست جمهوری؛ ممنوع است!

وی درباره خطوط قرمز انتخاباتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیان کرد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زیر مجموعه دولت است باید از سیاست کلی دولت تبعیت کنیم. بنابراین در بسته انتخاباتی ابلاغی به دانشگاه‌ها عنوان شده که تبلیغات و حمایت از یک نامزد انتخاباتی یا جریان سیاسی ممنوع بوده و دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید تبلغات با سمت و سوی خاص داشته باشند.

بنار در پایان بیان کرد: بنابراین برنامه‌های دانشگاه‌ها باید با تاکید بر اصول و معیارهای انتخاباتی و انتخاب رئیس جمهور اصلح برگزار شود و از تعریف و تبلیغ مصداقی پرهیز شود. در چنین شرایطی دانشجویان با اختیار کامل رئیس جمهور آینده را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما