شناسهٔ خبر: 67125678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی فامنین خبرداد

افتتاح ۴ پروژه کشاورزی در فامنین

شهره اکبری

مدیر جهاد کشاورزی فامنین از افتتاح چهار پروژه در هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور خزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح گاوداری شیری روستای امیرآباد با ظرفیت ۲۰۰ رأس دام یکی از جمله مهمترین طرح‌های قابل افتتاح این شهرستان بوده که در هفته جهادکشاورزی با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در این شهرستان به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی دام موجود این واحد را ۱۷۰ رأس برشمرد و افزود: میزان تولید سالیانه شیر این واحد گاوداری شیری ۵۵۰ تن بوده که با افتتاح طرح فوق برای ۲۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال به همراه خواهد داشت ضمن اینکه ۱۰ خانوار نیز به صورت مستقیم از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

خزایی با اشاره به مساحت ۶۰۰۰ مترمربعی ساختمان و تأسیسات طرح فوق، گفت: کل هزینه اعتبار تکمیل ظرفیت این پروژه اعتباری افزون‌ بر ۶۲ میلیارد ریال بوده است.

وی تسهیلات بانکی این طرح را ۵۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بند الف تبصره هشت دانست و یادآور شد: مساحت مسقف این پروژه ۱۵۶۰ مترمربع و مساحت غیرمسقف طرح ۱۹۵۰ مترمربع است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان فامنین همچنین با اشاره به طرح گوساله پرواری ۴۵۰ رأسی قابل افتتاح این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی نیز بیان کرد: نژاد دام‌های این طرح گوساله پرواری از نژاد هُلشتاین و سیمینتال با میزان تولید سالیانه ۱۴۵ تن گوشت قرمز است.

وی با اشاره به مدت زمان ۱۲ تا ۱۸ ماه پرواربندی این نژاد از دام‌ها، یادآور شد: این طرح دارای چهار نفر اشتغال مستقیم بوده و چهار خانوار از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

این مقام مسئول سومین طرح قابل افتتاح این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی را طرح گاوداری شیری ۴۳ رأسی از نژاد هُلشتاین و سیمینتال با تولید سالیانه ۲۰۰ تن شیر برشمرد و تصریح کرد: این طرح در روستای جهان‌آباد فامنین در سال ۱۳۹۹ کلنگ‌زنی و در سال ۱۴۰۲ پروژه فوق تکمیل شده است.

خزایی با اشاره به مساحت ۳۳۰۰ متر مربعی ساختمان و تأسیسات طرح فوق با ۵۶۰ متر مربع مساحت مسقف و ۲۴۸ مترمربع مساحت غیرمسقف، خاطرنشان کرد: این طرح برای یک نفر به‌صورت مستقیم و دو نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال به همراه داشته است.

وی احداث استخر ذخیره آب روستای جهان‌آباد فامنین با ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب با اشتغال مستقیم دو نفر را نیز به عنوان چهارمین طرح قابل افتتاح این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی دانست و گفت: برای این پروژه اعتباری افزون‌بر ۴۰۰۰ میلیون ریال هزینه شده که از این میزان اعتبار هزینه شده، اعتباری افزون‌بر ۸۰۰ میلیون ریال آن آورده شخصی و ۳۲۰۰ میلیون ریال آن از محل تسهیلات بانکی بند الف تبصره ۱۸ بوده است.

 خزایی یادآور شد: استفاده از دانش فنی و بهبود مدیریت دام از جمله مزایای طرح‌های قابل افتتاح این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام

نظر شما