شناسهٔ خبر: 67125554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله طه محمدی همه عمر صادقانه در خدمت مردم و نظام بود

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان همدان، گفت: مرحوم آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی از زمانی که به خاطر دارم همه عمر خود را صرف خدمت به نظام و اسلامی و مردم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب شعبانی موثقی در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله‌ غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده سابق مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی‌فقیه در استان  و امام جمعه همدان، اظهار داشت: مردم استان همدان در ذهن خاطرشان هست که  این شخصت علمی و فرهنگی در استان در طول بیش از دهه‌ها  فعالیت حضور دایمی در همه  عرصه‌ها و مراسم برای خدمت به مردم و شهدا داشتند و لحظه‌ای نیز در این امور درنگ نکردند.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی همیشه در عرصه مبارزه و تبلیغ فرهنگی حضور داشتند و برای تبلیغ فرهنگی اسلام و ترویج آن زحمات زیادی کشیدند از دیگر ویژگی‌ها وی اخلاق‌مداری و توجه به حفظ وحدت در جامعه در مسیر تحقق آرمان‌های نظام و امام و انقلاب بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره بر این‌ که اخلاق مداری ایشان از مسائل قابل توجه برای همه است، گفت: در انتخابات خبرگان رهبری وی نیز جزو کاندیداها بود، اما به من و کاندیدای دیگر کاندیدا یعنی آیت‌الله موسوی اصفهانی رای داد و در همه امور بعد از استعفا از نمایندگی ولی‌فقیه در استان همدان صادقانه همه تجربیات خود را برای موفقیت بنده در اختیارم گذاشتند.

وی تاکید کرد: پس در همه مراحل انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری( 8 تیر‌ماه) همه باید به این روش و منش اخلاق‌مدارانه متعهد باشند و برای اعتلای نظام اسلامی در استان تلاش کنند.

آیت‌الله محمدی همواره دغدغه دین و مردم را داشت

استاندار همدان نیز با تسلیت رحلت عالم ربانی آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، گفت: استاد اخلاق، نمونه تقوا و پرهیزکاری در کسوت نمایندگی ولایت فقیه، امامت جمعه همدان، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و ریاست بنیاد بوعلی سینا تلاش بسیاری برای هموار‌ شدن مسیر خدمت به مردم و نظام اسلامی داشتند.

علیرضا ‌قاسمی فرزاد افزود:  ایشان در دولت عمر پربرکت خودشان همواره به دور از خواسته‌های شخصی و نیات فردی در پی حمایت از فعالیت و تلاش مثمر ثمر دولت‌مردان و پشتیبانی از این مسایل بودند و فرزندان شایسته‌ای نیز تقدیم نظام و انقلاب کردند.

وی تصریح کرد: باید  از همه به خصوص نماینده ولی فقیه در استان آیت الله شعبانی که عامل اجماع برای دفن پیکر پاک ایشان در همدان بودند و در موارد بیماری و عیادت ایشان از حضرت آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی و سایر مسایل مرتبط با ایشان  تشکر کرد  که امروز شهر و استان همدان شاهد برگزاری مراسم باشکوه این مراسم خاکسپاری است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم پیام‌های مقام معظم رهبری، فرمانده سپاه پاسداران خوانده شد و فرزند مرحوم حضرت آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی نیز در بیان سخنانی از مردم همدان برای برگزاری این مراسم تشکر کرد. این مراسم با حضور پرشکوه  اقشار مختلف مردم همدان در میدان مرکزی شهر ولایت‌مدار و دار‌المومنین همدان( میدان امام خمینی ره) برگزار و بعد از خواندن نماز میت، پیکر پاک آیت‌الله طه غیاث‌الدین محمدی با همراهی مردم ولایت‌مدار همدان به باغ بهشت همدان منتقل و در جوار مدفن شهید مدافع حرم سردار شهید حاج حسین همدانی و نمایند اسبق ولی فقیه در همدان آیت‌الله موسوی همدانی دفن شد.

انتهای پیام/

نظر شما