شناسهٔ خبر: 67125449 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

ثبت الکترونیک گواهی ولادت

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، در ارتباط با ثبت الکترونیک گواهی تولد برای اولین بار در کشور، توضیحاتی داد.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبناسیدرضا مظهری گفت: وزارت بهداشت با همکاری سازمان ثبت احوال، گواهی‌های ولادت کاغذی را حذف و گواهی الکترونیکی را جایگزین می‌کند.

وی افزود: از ۱۵ روز آینده گواهی‌های ولادت کاغذی حذف و ثبت گواهی ولادت نوزادان با همکاری وزارت بهداشت و سازمان ثبت احوال به صورت کاملاً الکترونیک انجام می‌شود.

مظهری ادامه داد: در پرونده الکترونیک سلامت و در بخش میز خدمات الکترونیک دسترسی به گزینه اخذ گواهی الکترونیک در نظر گرفته شده است که برای بیمارستانی که زایمان در آن صورت گرفته، قابل دسترسی است. همچنین دسترسی به مدیر بیمارستان نیز داده شده تا به صورت برخط و در کسری از ثانیه بتواند گواهی ولادت الکترونیک را بررسی و تأیید کند.

وی افزود: با این خدمت کاغذ بازی‌های اخذ گواهی ولادت حذف می‌شود و تمام مراحل تا اخذ شناسنامه نوزاد متولد شده به صورت الکترونیک طی می‌شود.

مظهری ادامه داد: دقت و صحت گواهی الکترونیکی ولادت بسیار بالاست و خطاهای احتمالی در این خصوص رفع می‌شود.

وی گفت: پیامک ثبت الکترونیک گواهی ولادت برای والدین ارسال و شناسنامه به درب منزل آنها ارسال می‌شود. دسترسی به این خدمت تا ۱۵ روز آینده در میز خدمت در پرونده الکترونیک سلامت ایجاد می‌شود. ابتدا در یک استان به صورت آزمایشی اجرا و تا پایان تابستان به صورت کشوری اجرا می‌شود.

نظر شما