شناسهٔ خبر: 67125434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

از ایجاد هیئت های اندیشه ورز تا پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی ویژه اشتغال بانوان

مشاور امور بانوان کمیته امداد با بیان  اینکه توانمند سازی بانوان با پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن ویژه اشتغال انجام می شود، گفت: هیات اندیشه ورز ویژه بانوان در استان ها در قالب نظام مسایل نیازهای خانواده ها را بررسی می کند. مشاور امور بانوان کمیته امداد با بیان  اینکه توانمند سازی بانوان با پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن ویژه اشتغال انجام می شود، گفت: هیات اندیشه ورز ویژه بانوان در استان ها در قالب نظام مسایل نیازهای خانواده ها را بررسی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، لاله افتخاری مشاور امور بانوان کمیته امداد در نشست خبری که امروز صبح با هدف تشریح برنامه‌ها و اقدامات در حوزه زنان و دختران جامعه هدف برگزار شد گفت: کمیته امداد عمرش همراه با عمر انقلاب است که نشان از اهمیت و توجه به محرومان دارد که در نگاه امام ویژه بود. که کمیته امداد جزء اولین نهادها یی بود که تشکیل شد و امام (ره ) اسم خودشون را اجازه دادند بر این کمیته نهاده شود. 

 

وی افزود: تفاوت نشست امروز در نگاه به بانوان است البته باید بگویم هیچ نهادی را در دنیا پیدا نمی کنید که مانند کمیته امداد از بانوان حمایت کند از طرفی باید بدانید

۶۰ درصد جامعه هدف ما بانوان هستند که در حوزه های مختلف حقوقی قضایی مسکن ، اشتغال و مشارکت ها ،فرهنگی حمایت و سلامت فعالیت دارد در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به بانوان داشتند که فعالیت های ما بسیار پر رنگ تر و بیشتر بود البته جایگاه مشاور و امور بانوان هم با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گرفت.

 

افتخاری تصریح کرد: ماهانه دو برنامه برای بالندگی بانوان داریم که به طور هدف مند انجام می شود در طول بیش از دو سال فعالیت بنده ۲۵ هزار ساعت نفر از این جلسات بهره مند شده اند همچنین در راستای تقویت و رفع نیازها نظام مسایل را در کمیته امداد بررسی کردیم و در ادامه در حوزه های مختلف، نظام مسایل دختران را نیز تهیه کردیم تا بتوانیم نیاز های آنها را برطرف کنیم. 

مشاور امور بانوان کمیته امداد اضافه کرد: عملکرد کمیته امداد در ۴۴ سال از عمر انقلاب را تهیه و بزودی از فعالیت ها و برنامه ها رونمایی می شود از طرفی با توجه به اینکه کمیته امداد یک کشور کوچک بواسطه ماموریت در اشتغال ، مسکن ، حمایت های مالی و غیره محسوب می شود یک هیات اندیشه ورز را ویژه بانوان راه اندازی کرده است.

وی ادامه داد: در استان فارس بیش از ۱۰۰ نفر حافظ قران شدند و نزدیک به ۲ هزار نفر در حال حفظ هستند که شناسایی نخبگان در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی انجام می شود. همچنین محصولات و آثار مددجویان را در قالب جشنواره های مختلف ارایه می شود.

افتخاری عملکرد کمیته امداد در حوزه بانوان به عنوان شاخص فعالیت های کاربردی و حمایتی در قالب گزارش در سطح بین الملل توسط معاونت امور بانوان ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ما در یکسری برنامه های مختلف در قالب جشنواره و مسابقات شرکت می کنیم که خوشبختانه توانستیم رتبه های خوبی کسب کنیم. همچنین در بسیاری از مواد و مسایل کمیته امداد با درخواست نهادها و ارگان ها که درخواست همکاری دارد با قدرت و باور جهادی در میدان کار حضور دارد البته بیشتر فعالیت های کمیته در حوزه پیوند خانواده ، حمایت از اشتغال و توانمد سازی است.
انتهای پیام/

نظر شما