شناسهٔ خبر: 67125232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس: اصرار مقامات صهیونیست درباره تداوم جنگ، دهن کجی به شورای امنیت است

تهران- ایرنا- نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به شدت به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره تداوم جنگ با وجود قطعنامه شورای امنیت واکنش نشان داد و این اظهارات را نادیده گرفتن جایگاه این شورا توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از المیادین، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان از اظهارات سران رژیم صهیونیستی درباره ادامه جنگ انتقاد کرد و این موضع گیری ها را دهن کجی و نادیده گرفتن جایگاه شورای امنیت دانست.

وی گفت که قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس دائمی در نوار غزه و عقب نشینی از این منطقه ناشی از پایداری مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین است.

عبدالهادی ضمن هشدار به سردمداران رژیم صهیونیستی درباره تداوم جنگ، آن را نادیده انگاشتن شورای امنیت قلمداد کرد.

این در حالی است که پیش از این، جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که از قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت که شامل آتش‌بس دائم در غزه، خروج کامل نیروهای اشغالگر از این منطقه، مبادله اسرا، بازسازی نوار غزه، بازگشت فلسطینیان به محل زندگی خود و مخالفت با هرگونه تغییر جمعیتی یا کاهش مساحت نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به آن است، استقبال می‌کند.

حماس همچنین از آمادگی خود برای همکاری با طرف‌های میانجی برای ورود به مذاکرات غیرمستقیم در مورد اجرای اصول و بندهای این قطعنامه شد که در راستای خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین است.

در این بیانیه آمده است: حماس همچنین بر ادامه تلاش و مبارزه همراه با همه ملت فلسطین به منظور دستیابی به حقوق ملی خویش و در راس آن بیرون راندن اشغالگران، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حق بازگشت و تعیین سرنوشت خود تاکید می‌کند.

به گزارش ایرنا، سرانجام پس از هشت ماه جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه و برغم حمایت‌های همه جانبه واشنگتن از تل آویو و ناکامی در شکست جنبش حماس، طرح پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای برقراری آتش بس در نوار غزه با عنوان قطعنامه ۲۷۳۵ در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود عدم دستیابی به اهداف اعلامی خود طی هشت ماه جنایت در نوار غزه، همچنان بر تداوم جنگ تاکید و اصرار دارد.

نظر شما