شناسهٔ خبر: 67125214 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کلاهبرداري با شگرد اجاره‌ ويلا

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداري با شگرد درج آگهي دروغين اجاره ويلا باشند. رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداري با شگرد درج آگهي دروغين اجاره ويلا باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "اميرحسين نقي‌مهر" در تشريح اين خبر اظهار داشت: کلاهبرداران سايبري با سوء استفاده از کم دقتي و سهل انگاري هموطنان اقدام به درج آگهي جعلي اجاره ويلا در سايت‌هاي آگهي اينترنتي مي‌کنند.

وي ادامه داد: در اين روش فرد کلاهبردار ويلاهاي‌ جعلي که وجود فيزيکي ندارند را با قيمتي پايين‌تر از عرف بازار در سايت‌ها با شرط پرداخت بيعانه اجاره مي‌دهد.

رئيس فتا فرماندهي انتظامي استان افزود: متقاضيان ويلا پس از مشاهده اين آگهي‌ و قيمت پايين آن، بلافاصله اقدام به واريز وجه بيعانه به حساب آگهي دهنده مي‌کردند، اما پس از مراجعه به نشاني اعلامي براي مشاهده ويلا، متوجه مي‌شدند که اين آگهي‌ جعلي بوده و مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند.

اين مقام انتظامي تاکيد کرد: براي انجام هر نوع معامله از طريق سايت‌هاي آگهي اينترنتي، حتما پس از دريافت و مشاهده کالا و بررسي کيفيت آن، اقدام به واريز وجه نموده و از واريز هرگونه وجه تحت عنوان بيعانه خودداري کنند.

سرهنگ نقي مهمر در پايان از مردم خواست هشدار‌هاي پليس را جدي گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي، مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوريت سايبري اطلاع‌رساني کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما