شناسهٔ خبر: 67125109 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

توسط دانشگاه نیشابور صورت گرفت؛

اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته هوش مصنوعی پزشکی برای اولین بار در کشور

برای اولین بار در کشور، اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی ارشد مهندسی هوش مصنوعی در پزشکی توسط دانشگاه نیشابور صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه نیشابور، این دانشگاه با اعلام ظرفیت در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 1403 برای اولین بار در کشور در رشته "مهندسی هوش مصنوعی در پزشکی" از دو مجموعه امتحانی مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر  دانشجو پذیرش می کند. 

گفتنی است دانشگاه نیشابور به عنوان دانشگاه پیشرو در اجرای طرح تحول آموزش عالی، در تیرماه 1401 موفق به امضای موافقت نامه اجرائی‌سازی طرح تحول در حضور مقام عالی وزارت عتف شد. اصلی‌ترین مأموریت محول شده به دانشگاه نیشابور، ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین بین‌رشته‌ای بود که به لطف خداوند متعال، پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت عتف و هیئت امنای در بهار 1402 دانشکده مذکور با 4 گروه بین‌رشته‌ای تاسیس شد.

در همین راستا و پیرو تفاهم‌نامه عملیاتی با دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، طرح توجیهی و برنامه درسی رشته مهندسی هوش مصنوعی در پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در کشور توسط اساتید دانشگاه نیشابور تدوین و پس از طی مراحل مختلف داوری در وزارت عتف و اخذ مجوز پذیرش دانشجو، سرانجام در زمستان 1402 مورد تصویب نهایی قرار گرفت.

نظر شما