شناسهٔ خبر: 67124954 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تصمیم IPC برای آنالیز دوباره تست‌های دوپینگ پس از ۸ سال - اکونیوز

اقتصاد ایران: کمیته بین‌المللی پارالمپیک تصمیم گرفته است که همه نمونه‌های دوپینگ که در پارالمپیک ۲۰۱۶ به بعد گرفته شده بود را یکبار دیگر مورد تجزیه و تجلیل قرار بدهد.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کمیته بین‌المللی پارالمپیک برای کمک به تضمین ایجاد شرایط یکسان در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس، تجزیه و تجلیل مجدد نمونه‌های دوپینگ جمع‌آوری شده از ورزشکاران در پارالمپیک 2016 ریو را که در یک انبار نگه‌داری می‌شدند، آغاز کرده است.

براساس قوانین جهانی ضد دوپینگ، نمونه‌ها را می‌توان تا 10 سال ذخیره کرد تا با بهبود روش‌های تشخیص در طول زمان، امکان آنالیز دوباره فراهم شود. برهمین اساس نیز IPC تصمیم پس از 8 سال نمونه‌های خون و ادرار جمع آوری شده در پارالمپیک 2016 ریو را مجدداً بررسی کند؛ نمونه‌هایی که در در آزمایشگاه معتبر در دانشگاه گنت بلژیک نگهداری می‌شدند.

«جود الیس» رئیس مبارزه با دوپینگ در کمیته بین‌المللی پارالمپیک در این باره گفت: قرار دادن نمونه‌ها در انبار طولانی مدت برای آنالیز دوباره در یک تاریخ جدید، ابزار مهمی در محافظت از ورزش پاک است و به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر دوپینگ عمل می‌کند.

در جریان بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو سه ورزشکار مرتکب تخلفات ضد دوپینگ شدند و مورد محرومیت قرار گرفتند.

IPC قصد دارد 2700 آزمایش و نمونه برای پارالمپیک 2024 پاریس، هم قبل از برگزاری این رویداد و هم در طول برگزاری بازی‌ها، از ورزشکاران بگیرد. در صورت تحقق این موضوع، تعداد نمونه‌های جمع آوری شده نسبت به پارالمپیک 2020 توکیو با 25 درصد افزایش مواجه خواهد شد. همه این نمونه‌ها نیز به آزمایشگاه گنت بلژیک منتقل می‌شوند تا ضمن قرار گرفتن در شرایط نگه‌داری طولانی مدت، بتوان از آنها برای تجزیه و تحلیل تا سال 2034 استفاده شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما