شناسهٔ خبر: 67124789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با حضور مجریان بنیاد‌های برکت، علوی و کرامت؛

نحوه حمایت از اشتغال مورد بررسی قرار گرفت

جلسه کمیته تخصصی ذیل کارگروه اشتغال شهرستان زرند با حضور مسئولان محلی و مجریان استانی بنیاد‌های برکت، علوی و کرامت در محل دفتر معاونت برنامه ریزی فرمانداری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

معاون برنامه ریزی فرمانداری زرند در این جلسه گفت: طرح‌های بنیاد‌های برکت و علوی به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل فردی و محیطی، آموزش و توانمند سازی اقتصادی و تامین مالی خرد، ایجاد افزایش مهارت مرتبط با کسب و کار، دسترسی به دارایی‌های مولد، ایجاد فرصت‌های شغلی، پشتیبانی از نهاد‌ها و فرآیند‌های تولید، پشتیبانی از فرآیند بازاریابی و نظارت مستمر و اشتغال پایدار ایجاد شده است.

وی افزود: بنیاد کرامت نیز از امروز کارش را در شهرستان شروع کرده که همشهریان با استقبال از این طرح‌ها می‌توانند زمینه اشتغال را فراهم آورند.

۳ محصول معروف و ملی زرند تحت حمایت دو بنیاد مطرح قرار خواهند گرفت. 

امروز در نشست شورای اشتغال شهرستان زرند با حضور اعضا و بانک‌های عامل و بنیاد‌های علوی، برکت، رضوی پیرامون ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغال زایی، پیشنهاد کارخانه‌ی کنسرو سازی چلوگوشت زرندی و نیز تولید سوهان زرندی بصورت تعاونی مطرح شد و دو بنیاد علوی و رضوی آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات به صورت تعاونی در این دو بخش را اعلام کردند.

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند با اشاره به محبوبیت خاص ۳ محصول غذایی زرند که به ثبت ملی رسیده است، گفت: زرند در بحث ثبت ملی غذا‌های سنتی خود از پیشگامان استان است و این مرهونِ کوشش‌های گذشته‌ی نیاکان ما در ابداع این غذا‌ها و عبور از چالش‌های چندین نسل است و اکنون که به نسل ما رسیده است، ما نیز باید کاری می‌کردیم تا این محصولات بنام زرند در اسناد ملی کشور ثبت شوند.

وی افزود:  بحمدالله این  اتفاق افتاد و بعد از آن توجه ما به تولید و عرضه‌ با کیفیت این ۳محصول است و قطعا برندسازی و صادرات این نوع اغذیه‌ها که هم اکنون در تمام کشور هم شناخته شده هستند می‌تواند هم باعث حفظ هویتِ هنرمندانه‌ی زرندی‌ها شود و هم بتواند با ماندگاری بالا به سرتاسر جهان هم صادر شود و این بخش در صورت ورود بخش خصوصی علاقه مند و قدرتمند قادر به ایجاد اشتغال ۱۰۰۰ نفری در شهرستان شود.

رئیس میراث زرند تصریح کرد: خوشبختانه شرایط کنونی در شهرستان و بهره مندی شهرستان از وجود مدیران ارشدی که نگاه و مرام آنان صرفا خدمت به مردم و نظام است بسیار مساعد است و قول مساعد عزیزان در بنیاد‌های علوی و رضوی امیدوار کننده است.

نظر شما