شناسهٔ خبر: 67124412 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت‌وگوی رئیس جمهوری منتخب اندونزی با پادشاه اردن درباره بحران انسانی در غزه

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری منتخب و وزیر دفاع کنونی اندونزی در حاشیه نشست اردن با موضوع برقراری صلح در فلسطین، با پادشاه این کشور درباره بحران انسانی در غزه گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، پرابوو سوبیانتو با عبدالله دوم بن الحسین پادشاه اردن دیدار و درباره بحران انسانی جاری در غزه، گفت‌وگو کرد.

پرابوو در این نشست اظهار داشت: اردن در حال حاضر فعال‌ترین شریک اندونزی در مبارزه مشترک برای استقلال مردم فلسطین به ویژه با توجه به تهاجم و تجاوز نظامی اسرائیل به غزه است.

بنابر بیانیه وزارت دفاع، رئیس جمهور منتخب اندونزی خطاب به ملک عبدالله دوم، گفت: دولت اندونزی به نظارت دقیق تحولات در غزه ادامه می دهد. علاوه بر این، اندونزی نگران بحران فعلی به ویژه با افزایش روزافزون قربانیان است.

ملک عبدالله دوم ضمن موافقت با پرابوو از حضور وی در نشست امروز (سه‌شنبه) در مورد غزه در امان، اردن، تشکر کرد.

پرابوو به نمایندگی از جوکو ویدودو رئیس جمهوری فعلی اندونزی در نشستی حضور دارد که به ابتکار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، ملک عبدالله دوم و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد برگزار می شود.

رئیس دفتر روابط عمومی دبیرخانه غزه گفت: این کنفرانس با توجه به درخواست آتش‌بس در غزه برگزار شد تا سران کشورها بتوانند راه‌هایی را برای تقویت واکنش جامعه بین‌المللی به فاجعه انسانی جاری در غزه شناسایی کنند.

سرتیپ ادوین آدریان سومانتا، از وزارت دفاع اندونزی روز سه شنبه اظهار داشت:در این نشست موضوع «فراخوان اقدام: واکنش فوری بشردوستانه برای غزه» مطرح شد.

سومانتا تصریح کرد: انتظار می رود حضور اندونزی در این اجلاس کمک واقعی به تلاش های مشترک برای غلبه بر بحران انسانی در غزه باشد.

پرابوو درباره این نشست گفت: قصد دارد حداکثر استفاده را از نشست برای ارائه کمک از سوی اندونزی ببرد. این کمک ها، ارسال نیروهای حافظ صلح، بیمارستان‌های صحرایی، و کارکنان بهداشتی و همچنین حمایت از خروج قربانیان از منطقه را شامل می‌شود.

وی پیش از این سفر گفت: من با دبیرخانه سازمان ملل متحد و رهبران کشورهای منطقه هماهنگ خواهم کرد تا به ما اجازه کمک به غزه را بدهند.

وی همچنین بر موضع اندونزی در مورد حل مناقشه غزه که باید با آتش بس و مذاکره انجام شود، تاکید کرد.

وی تاکید کرد: اندونزی از استقلال مردم فلسطین پشتیبانی و از راه حل دو کشوری و همه تلاش ها برای آتش بس فوری حمایت می کند.

چندین کشور از جمله استرالیا نمایندگانی را به اجلاس ارد فرستادند تا در کنار هم در مورد استراتژی آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کنند.

پاپ فرانسیس نیز حمایت خود را از اجلاس سران در اردن اعلام کرد. وی از رئیس جمهور مصر، پادشاه اردن و دبیر کل سازمان ملل به خاطر ایده هایشان تشکر کرد و این نشست را ابتکار مهمی خواند.

نظر شما