شناسهٔ خبر: 67124266 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اولین نشست خبری مهمانی غدیر ۱۴۰۳؛

۲۲۰۰ موکب آماده حضور در مهمونی بزرگ ده کیلومتری غدیر هستند/ مخاطب اول ما کودکان هستند / گسترش مسیر مهمونی +فیلم

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ده کیلومتری عید غدیر گفت: ۲۲۰۰ موکب آماده حضور در مهمونی بزرگ ده کیلومتری غدیر هستند.

صاحب‌خبر -

۲۲۰۰ موکب آماده حضور در مهمونی بزرگ ده کیلومتری غدیر هستند/ مخاطب اول ما کودکان هستند+فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ساسان زارع، دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ده کیلومتری عید غدیر گفت: ما امسال علی رغم اینکه این اول نشست خبری ماست و از امروز دعوت عمومی ما برای مشارکت مواکب مردمی آغاز می‌شود بدون هیچ گونه تبلیغات تقریبا استقبال با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته را داشتیم.

وی گفت: آن فضایی که سال گذشته برای مواکب مردمی در نظر گرفته شده بود حدودا ۱۳۰۰ موکب مردمی در قالب ۱۶۰۰ غرفه سازماندهی شده بود که بعضی از مواکب، چون بضاعت شان و عِده و عُده شان بیشتر بود بیش از یک فضا گرفته بودند.

زارع ادامه داد: تا این تاریخ ۲۲۰۰ موکب ثبت نام کردند و نکته جالب اینکه برای اینکه برنامه ریزی‌ها دقیق‌تر از آب دربیاید معمولا یک نظرسنجی با فاصله قبل از عید غدیر، یک نظرسنجی در چند روز منتهی به عید غدیر و یک نظرسنجی رضایت سنجی بعد از رویداد غدیر برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی‌ها میزان مشارکت مردمی حدااقل ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش مشارکت خواهیم داشت که موجب توسعه فضای این رویداد بزرگ خواهد شد. امسال مهمانی ده کیلومتری غدیر از خیابان دماوند آغاز و تا میدان آزادی امتداد خواهد داشت.

<div id="video-display-embed-code_2303191" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151835/2303191?width=400&height=300"></script></div>



زارع بیان کرد: با همین مبنا سه خرده پویش طراحی شد که با جزئیاتش در رسانه‌ها منعکس خواهد شد. مخاطب اول ما در پویش مهمانی ده کیلومتری کودکان هستند که با هدیه اسباب بازی به کودکان فلسطین و غزه شرکت خواهند کرد.

وی افزود: طبق آمار اولیه که ما داریم ۳۰ هزار کودک در فلسطین متولد شده‌اند که آینده فلسطین و مقاومت هستند.

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ده کیلومتری عید غدیر بیان داشت: بخشی از این اسباب بازی‌ها به کودکان کم برخوردار کشور و بخشی دیگر به کودکان فلسطینی به صورت نمادین اهدا خواهد شد.

 

<div id="video-display-embed-code_2303192" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151835/2303192?width=400&height=300"></script></div>
 
وی اضافه کرد: امسال در هر صورت با توجه به شرایط کشور باید این نکته را تذکر بدهم در دهه امامت و ولایت جشن‌های مردمی و محلی زیادی داریم دو سال پیش نظرسنجی انجام شد که مراسم مذهبی و هیئات جشن هایشان چه زمانی است که اگر می‌خواهیم سازه متفاوتی را خلق کنیم به سازه هیئت‌ها ضربه نزند.

زارع گفت: بالغ بر نود درصد هیئات گفتند جشن ما شب عید غدیر است به خاطر همین بستر مهمانی ده کیلومتری را عصر روز غدیر قرار دادیم و تقریبا تثبیت شده است در استان‌ها هم همین اتفاق افتاد.

وی گفت: توقع ما این بود که این نکته لحاظ شود ما ناگزیر هستیم که جشن را رو به غروب برگزار کنیم از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۱ شب طراحی شده است آخرین مناظره ساعت ۸ شب روز عید غدیر است. ما تقاضای عاجزانه از بچه‌های صدا و سیما داشتیم و تقاضا می‌کنیم که اگر امکان دارد روز مناظره را تغییر بدهند یک جمعیت چهارمیلیونی در تهران برآورد‌ها نشان می‌دهد که حداقل بیست درصد هم افزایش خواهد داشت می‌خواهند از این سفره معنوی امام علی استفاده کنند.
 
<div id="video-display-embed-code_2303222" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151835/2303222?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما