شناسهٔ خبر: 67124097 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیل فدراسیون بادبانی منتفی شد

تهران- ایرنا- سرپرست سابق فدراسیون بادبانی از منتفی شدن تشکیل فدراسیون برای این رشته خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ وزیر وقت ورزش و جوانان در آخرین روزهای آبان‌ماه ۱۴۰۱ دستور جدایی فدراسیون بادبانی از قایقرانی را صادر و خسرو ابراهیمی را به عنوان سرپرست فدراسیون بادبانی منصوب کرد تا او بتواند مقدمات ایجاد مجمع انتخاباتی و ایجاد این ورزش نوپا را در قالب هیات‌های ورزشی استانی در سطح کشور فراهم کند.

خسرو ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید منتفی شدن تشکیل فدراسیون بادبانی اظهار کرد: طبق چارت جهانی این ورزش، قایقرانی از سه ورزش مستقل از جمله کانویینگ، رویینگ و سلینگ(بادبانی) تشکیل شده که هر کدام مجزا فعالیت خود را پیگیری می‌کنند. با توجه به المپیکی و مدال‌آور بودن این ورزش با دستور حمید سجادی وزیر سابق ورزش و جوانان، بادبانی از فدراسیون قایقرانی جدا و تحت عنوان فدراسیونی مجزا حدود یک سال و نیم فعالیت داشت.

وی با بیان اینکه به عنوان سرپرست اقدامات زیادی را برای رشد این ورزش به‌کار بستم، خاطر نشان کرد: با جدا شدن این ورزش از فدراسیون قایقرانی، در این مدت برای حفظ استقلال این ورزش همکاری خوبی را با فدراسیون جهانی و آسیایی این ورزش داشتیم و برای گسترش آن طرح‌هایی مختلفی از جمله آمایش سرزمینی، به روز شدن تجهیزات، کلاس‌های بین المللی و دوره‌های مختلف بازآموزی و دانش افزایی را برای مربیان و داوران این ورزش در دستور کار قرار دادیم.

سرپرست سابق فدراسیون بادبانی ادامه داد: با نظر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان بحث تشکیل این فدراسیون کاملا منتفی شد و این ورزش همانند گذشته زیر نظر فدراسیون قایقرانی به فعالیت خود ادامه خواهد داد. من نیز به عنوان نایب رییس فدراسیون قایقرانی مسئولیت این ورزش را همچنان بر عهده دارم.

نظر شما