شناسهٔ خبر: 67123898 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

باران‌ بهاری احتمال حریق مراتع را افزایش داد

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بارش های بهاری موجب افزایش پوشش گیاهی در عرصه های منابع طبیعی شده و احتمال بروز حریق در عرصه های طبیعی را بالا برده است. رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بارش های بهاری موجب افزایش پوشش گیاهی در عرصه های منابع طبیعی شده و احتمال بروز حریق در عرصه های طبیعی را بالا برده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا،عباسعلی نوبخت رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: مهمترین وظیفه سازمان منابع طبیعی، حفاظت از عرصه های طبیعی است و در انجام این ماموریت هیچ یک از نیروهای منابع طبیعی نباید کوتاهی کنند.

نوبخت با بیان اینکه بارش های بهاری موجب افزایش پوشش گیاهی در عرصه های منابع طبیعی شده و احتمال بروز حریق در عرصه های طبیعی را بالا برده است، به حضور دایمی و شبانه روزی نیروهای حفاظتی در قالب گشت و مراقبت و برپایی کشیک های شبانه تاکید ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی در سازمان منابع طبیعی می بایست در چارچوب قوانین و مقررات صورت پذیرد بر هوشیاری نیروهای منابع طبیعی در حفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی تاکید کرد و گفت: همه همکاران در سراسر کشور موظف هستند وقوع هرگونه تخلفی را به مبادی نظارتی در سازمان گزارش بدهند حتی اگر این تخلف از سوی نزدیکان و بستگان مدیران عالی سازمان و شخص بنده باشد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پس از ارائه توصیه ها و رهنمود های لازم حفاظتی اعلام کرد: تمامی کارکنان منابع طبیعی در هر رده و پست سازمانی جزء نیروهای حفاظتی محسوب شده و در برابر هرگونه تخریب، تصرف و دست اندازی به انفال مسئولیت دارند.

در ادامه این جلسه فرماندهان یگان منابع طبیعی استان های سمنان، چهارمحال و بختیاری و گیلان به عنوان نمایندگان مناطق سه گانه در گزارشی موانع، مشکلات و چالش های مربوط به مامورین حفاظتی در استان های مربوطه را مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما