شناسهٔ خبر: 67123867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

انتقال پروژه‌های فاقد مجوز محیط زیستی شرکت پالایش نفت اصفهان به هرمزگان حذف ۴۰ تن گوگرد از آسمان با راه‌اندازی پروژه تصفیه نفت سفید

مدیرعامل شرکت پالایشگاه اصفهان از انتقال پروژه‌های فاقد مجوز محیط زیستی شرکت پالایش نفت اصفهان به هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کارگاه آموزشی و همایش گرامیداشت هفته محیط زیست با حضور احمدرضا لاهیحان‌زاده مدیرکل محیط زیست استان، سیدمحمدرضا کاظمی‌طباء فرماندار شاهین‌شهر و میمه و محسن قدیری مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت اصفهان در محل سالن اجتماعات شهرک شهید منتظری برگزار شد.

محسن قدیری مدیرعامل شرکت پالایشگاه اصفهان در این همایش با گرامیداشت هفته محیط زیست، اظهار داشت: هدف پالایشگاه اصفهان این است که تبدیل به یک شرکت پیشرو، پایدار و بزرگ شود؛ ما باور داریم که باید بسازیم تا ماندگار باشیم؛ امروز جهان به سمت استفاده از انرژی پاک حرکت می‌کند و اگر با تغییرات محیطی همراه نشویم، این تغییرات ما را در خود حل خواهد کرد و حذف خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه استراتژی و هدف جسورانه ما قرار گرفتن بین ۵۰۰ شرکت برتر جهان است، گفت: برای رسیدن به این هدف چشم‌انداز لازم را ایجاد کرده‌ایم و حفظ محیط زیست، مهم‌ترین استراتژی ما در این چشم‌انداز است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های حال حاضر شرکت پالایش نفت اصفهان معادل شش و ۲ دهم میلیارد یورو ارزش دارند، گفت: پروژه‌هایی که فاقد مجوز محیط زیست هستند به استان هرمزگان (بندرعباس) منتقل شده‌اند و در حال ساخت یک پالایشگاه ۱۲۰ هزار بشکه‌ای هستیم.

قدری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ پروژه آبی در اصفهان داریم، گفت: کمبود آب بزرگترین چالش استان اصفهان است و در این راستا مصرف آب مان را تا ۷۵ درصد کاهش داده‌ایم و اکثر پروژه‌های آبی با هدف کاهش دورریز آبی و صرفه‌جویی در مصرف آب طراحی شده‌اند.

حذف ۴۰ تن گوگرد از آسمان با راه‌اندازی پروژه تصفیه نفت سفید


وی در ادامه به پروژه تصفیه نفت سفید در اصفهان اشاره کرد و گفت؛ پروژه تصفیه نفت سفید به پایان خود رسیده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد و ۴۰ تن گوگرد را از آسمان کلان‌شهر‌ها و کشور حذف خواهد کردد. در حال حاضر نفت کوره حدود ۳ و نیم درصد گوگرد دارد که این میزان با راه‌اندازی پروژه تصفیه نفت سفید به زیر نیم درصد خواهد رسید و این کار بسیار بزرگی است.

قدیری با بیان اینکه آخرین دستگاه گلکسی در گمرک معطل مانده که اگر مراحل ترخیص آن انجام شود گام مهمی در راستای پایش آلودگی هوا در استان برداشته خواهد شد، گفت: بسیاری از پروژه‌ها ما در مباحث پدافند غیرعامل است و در این راستا سوده‌هایی ساخته‌ایم و قرار است که حدود ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر شوند و تمام نیاز‌های تعمیرات و مهندسی معکوس تجهیزات قطعات و نیازمند‌های تمام واحد‌های پالایشگاه اصفهان توسط این شرکت‌ها مرتفع خواهد شد.

وی افزود: براساس مصوبه دولت تمام پالایشگاه‌های کشور موظفند در قانون توسعه هفتم کشور سطح تولیدات گوگرد خود را به مرحله استاندار برسانند و بحث حذف آمونیاک و دیگر موارد را در دستور کار قرار دهند و پالایشگاه اصفهان نیز طرح مدیزیت گوگرد را در دستور کار خود قرار داده است.

قدیری با اشاره به اینکه براساس معاهده پاریس همه شرکت‌ها ملزم هستند تولید گاز‌های گلخانه‌ای خود را کاهش دهند تصریح کرد: در کوره‌های پالایشگاه اصفهان در واحد مراکس، کوره‌ها را از ترکیبات کالس، ماکس حذف خواهیم کرد و تا سال ۲۰۵۰ تمام استاندارد‌های زیست محیطی بین المللی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه تمام محصولات تولیدی در پالایشگاه اصفهان دارای استاندارد یورو ۵ می‌شود، افزود: در حال حاضر بنزین و گازوییل به این استاندارد‌ها رسیده‌اند و درنفت کوره در آینده به این استاندارد یورو ۵ خواهد رسید. همچنین کوره‌های پالایشگاه اصفهان مطابق استاندارد‌ای پی امریکا خواهند بود.

نظر شما