شناسهٔ خبر: 67123831 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موافقت با آزادسازی ۲۵ محدوده معدنی در خراسان جنوبی

مدیرکل صمت خراسان جنوبی گفت: اداره‌‍ کل منابع طبیعی با آزادسازی ۲۵ محدوده معدنی که به دلیل وجود گونه‌های ارزشمند طبیعی برداشت از آنها ممنوع بودموافقت کرد.

صاحب‌خبر -

 آریافر گفت: به رغم ظرفیت‌های بالای استان در بخش معدن، ارزش افزوده این بخش در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی چهار درصد است که در برنامه هفتم  باید به ۱۳ درصد برسد.

وی افزود: اداره‌‍ کل منابع طبیعی استان با آزادسازی ۲۵ محدوده معدنی که پیش از این به دلیل وجود گونه‌های ارزشمند طبیعی برداشت از آنها ممنوع بود، موافقت کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: اتخاذ تصمیم گیری‌ها در حوزه معادن کند است و مدیران متولی باید همراهی خوبی را با حوزه صمت داشته باشند.

وی با تاکید بر تامین زیرساخت‌های استان در راستای جهش تولید و توسعه معدنی گفت: زیرساخت‌هایی که برای معادن استان لازم داریم، ظرفیت آن وجود دارد و با توجه به کم آبی در خراسان جنوبی پساب یک ظرفیت برای تامین آب بخش معدن است که نیازمند تصمیم مدیریتی است تا پساب به معادن منتقل شود.

آریافر بیان کرد: در این خصوص باید دستگاه‌های دولتی متولی از جمله شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و ایمیدرو، تصمیم گیری و نحوه مشارکت خود در این پروژه را به ما اعلام کنند، اما چند ماه است که معطل هستیم.

وی افزود: به دلیل اینکه محدوده‌های معدنی ما کوچک است برای هلدینگ‌های بزرگ چیزی برای عرضه نداریم، در این خصوص چند محدوده کوچک کنار هم را در قالب یک پهنه به هلدینگ‌های بزرگ ارائه خواهیم داد، چرا که شرط توسعه استان این است که معادن و صنایع بزرگ راه‌اندازی شود.

آریافر گفت: به دنبال این هستیم که مجتمع‌های معدنی بزرگ را در خراسان جنوبی راه‌اندازی کنیم تا ارزش افزوده بیشتری برای استان رقم بخورد.

نظر شما