شناسهٔ خبر: 67123540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عرضه صنایع دستی ایران در کشور‌های حاشیه خلیج فارس

براساس مذاکرات با معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، جزیره قشم می‌تواند به محلی برای عرضه محصولات صنایع دستی ایران در کشور‌های حوزه خلیج فارس تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

عرضه صنایع دستی ایران در کشور‌های حاشیه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به صادرات مستمر صنایع دستی جزیره جهانی قشم به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، وزارت میراث فرهنگی علاقمند به عرضه محصولات صنایع دستی نقاط مختلف ایران به این کشور‌ها با محوریت قشم است.

ادریس راموز افزود: مقرر شده پایگاهی دائمی با هدف ارائه صنایع دستی ایران در کشور‌های همسایه جنوبی ایجاد شود و قشم به دلیل نزدیکی با این کشورها، بهترین گزینه به عنوان پایلوت عرضه این محصولات شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم

وی گفت: فعالان این هنر باید برای ویژندسازی (برند سازی) محصولات خود، با مشارکت در دوره‌های آموزش تخصصی، با سلایق مردم دنیا در زمینه طراحی، رنگ بندی محصولات، بسته بندی، تجاری‌‍سازی و بازاریابی و عرضه محصولات، آشنا شوند.

به مناسبت هفته صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی و سنتی قشم با عنوان ساخت ایران با اختصاص ۵۰ غرفه در محل سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی قشم دایر شد.

نظر شما