شناسهٔ خبر: 67123504 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

یادداشت بسام ابوشریف، تحلیلگر فلسطینی؛

نقش آمریکا در قتل عام «النصیرات»

قتل عام بزرگ النصیرات نتیجه اقدامات، تصمیمات و اطلاعات دولت آمریکاست که به هر نحوی توانست به وسیله جاسوس‌هایش در نهادهای بین المللی و حتی شاید از میان برخی اهالی غزه به دست آورد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آنچه رژیم صهیونیستی درباره آزادی چهار زندانی در عملیات ویژه ای ادعا می کند، در واقع اقدام جاسوسی ای بود که صهیونیست ها را از حضور اسیران در خانه ای مطلع کرد؛ از این رو رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت با وجود خطر کشته شدن تمام کماندوهایش در صورت لو رفتن عملیات، آن را انجام دهد. در حالی که  گروهی در حال عقب نشینی با اسیران بودند، رژیم صهیونیستی حملات جنون آمیزی انجام داد تا اسیری را که به آن خانه برده شده بود، آزاد کند.

 

لازم است فاجعه نزدیک بیمارستان العوده به وسیله حماس و سازمان های فلسطینی پیگیری و بررسی تا معلوم شود چه کسانی اطلاعات را لو داده اند


با توجه به این موضوع به همه اهالی غزه می گوییم هشیار باشید، چشمان خود را با دقت باز کنید و به هیچ جاسوسی اطلاعاتی ندهید که بتوانند جان بسیاری از کودکان، زنان و غیرنظامیان ما را در نوار غزه بگیرند. در جزئیات حمله آمده است، ماشینی که کماندوها را حمل می کرد، ظاهراً خراب شد و بعد رژیم صهیونیستی برای محافظت از ماشین دست به کشتار زد. بالگردهای دشمن صهیونیستی برای انتقال مسافرانش به خارج از منطقه بحرانی به مجاورت بیمارستان العوده هجوم آوردند و تعداد مجروحان به صدها نفر می رسد.

 


بی تردید مردم فلسطین خیانت به وطن و دادن اطلاعات به دشمن صهیونیستی را نمی پذیرند و این جنایت باید با عملیاتی مشابه و دستگیری اسیران جدید ازجمله کسانی که به مردم بی گناه حمله کردند و نسل کشی علیه فلسطینیان به راه انداختند، جبران شود. من و کسانی که دشمن صهیونیستی را می شناسند، شک نداریم واشنگتن اطلاعات آن خانه را به رژیم صهیونیستی داد. درواقع رژیم صهیونیستی اطلاعات راهبردی و تاكتيكی خود را از آمریکا، ماهواره‌ها و جاسوس هایش در میدان به دست می آورد.


لازم است فاجعه نزدیک بیمارستان العوده به وسیله حماس و سازمان های فلسطینی پیگیری و بررسی تا معلوم شود چه کسانی اطلاعات را لو داده اند. اصلاً شک ندارم بیشتر مردم اردوگاه النصیرات یا برخی از آن ها می دانستند در آنجا گروگان یا زندانی وجود دارد، اما این واقعیت که آن ها در خانه ای نزدیک بیمارستان العوده بودند، باعث می شود در عمق ماجرا تأمل کنیم و این سؤال مطرح می شود، چه کسی به اطلاع ایالات متحده یا رژیم صهیونیستی رساندند که مکان اصلی اسیران همان خانه است و اینکه چه کسانی آنجا قرار دارند؟


سؤال بعدی این است، آیا در بیمارستان العوده نیروهای خارجی وجود دارند که به عنوان بخشی از کادر درمان فعالیت و آزادانه در اردوگاه تردد می کنند، زیرا ممکن است یکی از آنها آمریکایی یا با دستگاه اطلاعاتی آمریکا ارتباط داشته باشد، درست مانند کارگران رستورانی که در غزه مواد غذایی توزیع می کردند و به اشتباه به وسیله رژیم صهیونیستی بمباران شدند.


نکته بعد اینکه چرا اردوگاه النصیرات به عنوان محل نگهداری گروگان ها استفاده شد؟ آیا این اقدام در راستای شیوه نامه پزشکی بود تا اینکه به راحتی به آمریکا اطلاع داده شود آن خانه محل حضور گروگان ها و زندانیان است؟

 
توجه به این موضوعات به دلیل آن است که چنین روش و عملکردی همچنان ادامه دارد و جاسوس ها و دشمن صهیونیستی به دنبال سایر افراد ازجمله رهبران حماس هستند، بنابراین لازم است برای فریب و گمراه کردن گزارش دهندگان و جاسوسان خانه های امن و آنچه باید تدارک دیده شود، آماده باشد، از نظر مکان حضور نیز حفاظت لازم از رهبران و کادرهای حماس و نیروهای حراست از زندانیان به عمل آید؛ زیرا تحرکات آتی ممکن است برای زندانیان مهلک باشد.


حماس باید تلاش کند اسیران جدید به دست آورد تا به دشمن صهیونیستی ثابت شود آنچه انجام دادند، دلیلی بر شکست و ناتوانی و نه موفقیت و پیروزی است. طبعاً نتیجه کاملاً واضح است که نخستین مسئول جنایت بزرگ اردوگاه النصیرات در نوار غزه کسی جز دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیست.

حماس باید تلاش کند اسیران جدید به دست آورد تا به دشمن صهیونیستی ثابت شود آنچه انجام دادند، دلیلی بر شکست و ناتوانی و نه موفقیت و پیروزی است


بایدن مسئول کشتار النصیرات و تمام قتل‌عام‌هایی است که در آن از سلاح‌ها و بمب‌های مرگبار آمریکایی استفاده شده است. طبق اطلاعات به دست آمده، تأیید شد کماندویی که به خانه حمله کرد، ازجمله نیروهای رژیم صهیونیستی نبود؛ بلکه یکی از 12 نیروی کماندوی تفنگداران دریایی آمریکا بود. وی که به زبان عربی تسلط دارد و از اعراب تقلید می کند، به وسیله کامیون کمک‌رسان آمریکایی که از سوی نیروهای پلیس ویژه رژیم صهیونیستی هدایت و محافظت می‌شد، وارد اردوگاه نصیرات شد. زمانی که خودروی حامل کماندوها و اسیران آزاد شده مورد حمله قرار گرفت و آسیب دید، صهیونیست ها وارد عمل شدند.

 


درنهایت اردوگاه ویران شد، بیش از 250 فلسطینی شهید شدند که بیشترشان کودکان بودند. درواقع آمریکا با سربازان خود در کشتار، نابودی و نسل کشی فلسطینیان مشارکت می کند، پس چگونه می تواند پروژه هایی را که ادعا می کند برای آتش بس است، مدیریت کند؟ بایدن به طور مستقیم اعلام کرد، کشورش همچنان به کار خود برای آزادی گروگان ها و اسیران ادامه خواهد داد؛ این یعنی حضور فیزیکی نیروهایش در داخل نوار غزه به اشکال مختلف پررنگ خواهد بود.


رژیم صهیونیستی و آمریکا شروع به افزایش تلاش‌های خود برای مأموریت هایی خواهند کرد که ظاهرشان غیرنظامی و بشردوستانه است، اما در باطن جاسوسی و خدمت به استعمار و اشغالگری است. آمریکا به سرکردگی نئونازی های صهیونیست مسئول جنایت های انسانی در سرزمین فلسطین و جنایت های بسیار در سرزمین های دیگر و نیز غارت کشورهاست.

 
نمی‌توان آنچه را که رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات انجام داد، توصیف کرد، جز اینکه بگوییم این اقدامی بزدلانه، وحشتناک و بزدلانه بود. تاکنون تعداد شهدای فلسطینی در نتیجه این حملات و گلوله باران به 250 نفر و بیش از 450 مجروح رسیده است. قتل عام بزرگ النصیرات نتیجه اقدامات، تصمیمات و اطلاعات دولت بایدن است که به هر نحوی توانست به وسیله جاسوس هایش در نهادهای بین المللی و حتی شاید از میان برخی اهالی غزه به دست آورد.

 

نظر شما