شناسهٔ خبر: 67122922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نام نیک رییس‌جمهور شهید در مدارس شنیدنی است

شهرکرد- ایرنا- بعضی از معلمان می‌گویند: رییس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم در راستای حمایت از اقشار مختلف برنامه‌ها و اقدامات مختلفی را در کشور انجام دادند که اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، توجه به آموزش فرهنگیان و توجه به برقراری عدالت آموزشی در مناطق مختلف از مهمترین برنامه‌های است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اینجا دانش‌آموزان و معلمان از رییس جمهور شهید به نیکی و مهر یاد می‌کنند، لبد بازفت؛ منطقه‌ای که از امکانات با کیفیت و لازم تحصیلی برخوردار نبود و بعد از سفر رییس جمهور مدارس این منطقه عمران و توسعه یافت.

رییس جمهور شهید در نخستین سفر استانی خود در نخستین ساعات ورود به چهارمحال و بختیاری به بازفت رفت و همان جا دستور داد تا مدرسه لبد را بسازند و برای آن بهسازی مدرسه موجود نیز اقدام فوری کنند.

علاوه بر لبد، بخشی از مدارس چهارمحال و بختیاری نیازمند نوسازی بود که در دولت سیزدهم به ویژه سفرهای استانی مورد توجه دولت و شخص رییس جمهور شهید قرار گرفت.

اقداماتی که معلمان فراموش نمی‌کنند

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای رفع مشکلات فرهنگیان و ارتقا جایگاه آنها و همچنین برقراری عدالت آموزشی در مناطق مختلف گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از گذشت بیش از یک دهه در دولت سیزدهم اجرایی شد و یک اتفاق بزرگ از سوی رییس جمهور شهید بود که در دولت‌های گذشته تنها در حد یک وعده بود.

احسان طاهری افزود: در دولت‌های گذشته با دادن وعدهایی که هیچگاه محقق نشد و انتشار اخبار این وعده‌ها، شان و منزلت معلمان را پایین آوردند، در حالی که رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی، شعار انتخاباتی خود را با تلاش وزیر آموزش و پرورش محقق و اجرایی کرد.

وی گفت: با اجرایی شدن نظام رتبه بندی معلمان در طول یکسال تمام مدارک معلمان و همچنین اعتراضات آنها مورد بررسی قرار گرفت تا با اجرایی شدن این طرح، وضعیت معیشت معلمان تغییر جدی کند.

طاهری به کمبود نیروی انسانی از جمله دبیر و آموزگار در سطح مدارس و ناترازی بین پذیرش نیروی جدید اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم برای رفع کمبود شدید نیروی انسانی تدابیر لازم از جمله افزایش پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و افزایش سهمیه ورودی آزمون‌های استخدامی انجام شد.

به گفته وی، با توجه به افزایش سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان تا سه سال آینده آموزش و پرورش از چالش کمبود نیروی انسانی خارج می‌شود.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۱۱۳ طرح جهادی در سه سال‌گذشته در استان اجرا شد، گفت: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز امسال ۱۰۳ برنامه جهادی در ۱۴ منطقه آموزشی استان اجرا شد.

طاهری افزود: این برنامه‌ها با همکاری ۶۰ گروه جهادی معلم محور و دانش‌آموزی با موضوعات آموزشی، فرهنگی(پرورشی)، سازندگی و محرومیت‌زدایی است.

به گفته وی، از این تعداد ۱۰۳ برنامه جهادی، ۵۳ برنامه فرهنگی (پرورشی) ۴۱برنامه آموزشی، سه برنامه محرومیت‌زدایی، ۶ برنامه سازندگی در قالب طرح شهید عجمیان است.

توجه به جایگاه قرارگاه‌های جهادی و فعالیت‌های جهادی در آموزش و پرورش

نام نیک رییس‌جمهور شهید در مدارس شنیدنی است

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان چهارمحال وبختیاری گفت:رییس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم به جایگاه فعالیت‌های جهادی در همه عرصه‌ها به خصوص تعلیم و تربیت توجه ویژه داشت و از ظرفیت گروه‌های جهادی در قالب طرح‌های مختلف در مدارس استفاده شد.

به گفته وی، اجرای طرح شهید عجمیان یک طرح در راستای بهسازی و رنگ‌آمیزی مدارس است که با تلاش گروه‌های جهادی از سال گذشته فعال شد و دراین مدت ۷۰ هزار کلاس درس در کشور رنگ آمیزی و بهسازی شده که سهم استان چهارمحال و بختیاری از این طرح تا کنون ۴۳۵ مدرسه معادل ۲۰ درصد مدارس استان است.

طاهری افزود: احداث ۸۰ چمن مصنوعی در مدارس استان، افزایش سرانه فضای ورزشی و آموزشی و توزیع تجهیزات آموزشی در این دولت در راستای برقراری عدالت آموزشی اجرا شد.

احداث ۲ مدرسه در دورترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی به احداث ۲ باب مدرسه در روستای لبد در طول سه ماه اشاره کرد و گفت: رییس جمهور شهید در دور نخست سفر استانی به چهارمحال و بختیاری در روستای لبد شهرستان کوهرنگ به عنوان دورترین و محرومترین نقطه استان حاضر شد و دستور ساخت ۲ باب مدرسه را صادر کرد.

تغییر نگاه اجتماع به آموزش و پرورش و معلمان

معلم نمونه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم گفت: تغییر نگاه جامعه نسبت به آموزش و پرورش و معلمان یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم بود که در این دولت رییس‌جمهور شهید و وزیر آموزش و پرورش نگاه کیفیتی را به این حوزه برگردانده است.

سلمان رستمی به دیدار معلمان به مناسبت روز معلم با رییس‌جمهور شهید اشاره کرد و گفت: دغدغه اصلی رییس‌جمهور شهید برای آموزش و پرورش ارتقا جایگاه تعلیم و تربیت بود و تاکید داشت که آموزش و پرورش باید صدر نگرانی‌های جامعه باشد و به عنوان دغدغه همه‌گیر و همه پسند بین جامعه مطرح شود.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم به آموزش فرهنگیان توجه ویژه شده و اجرای طرح شهید همت یکی از دستاوردهای دولت در این راستا بود که توانسته بود از لحاظ آموزشی یک گفتمان ویژه برای معلمان فراهم کند و دغدغه‌ها را همه بیان کنند.

یکی از اعضای تشکل‌های اسلامی فرهنگیان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به زحمات و تلاش‌های ارزشمند و صادقانه رییس‌جمهور شهید برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: با اجرای این طرح پس از ۱۲ سال، منزلت فرهنگیان ارتقا پیدا کرد.

ذوالفقار علیخانی افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان به یک دغدغه و مطالبه تبدیل شده بود و در دولت سیزدهم در شرایط سخت با مشکلاتی اقتصادی که وجود داشت، این طرح اجرایی شد و تاثیر مناسبی بر معیشت همکاران و سطح رضایت‌مندی خواهد داشت.

وی به سفرهای استانی رییس جمهور شهید اشاره کرد و گفت: این سفرهای استانی مصوباتی خوبی برای آموزش و پرورش داشت.

رتبه‌بندی ۱۴ هزار معلم چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم محقق شد

نام نیک رییس‌جمهور شهید در مدارس شنیدنی است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان و جذب گزینش نیروی انسانی در آموزش و پرورش از مهمترین اقدامات ماندگار آیت الله رئیسی، شهید خدمت در کشور بود گفت: با اجرایی شدن این طرح ۱۴ هزار و ۷۹۸ معلم واجد شرایط قانون نظام رتبه‌بندی شدند.

افشین امیریان با تسلیت به مناسبت شهادت رییس‌جمهور و هیات همراه افزود: رفع مشکلات مردم و مبارزه با فقر و محرومیت اولویت نخست فعالیت و برنامه‌های دولت سیزدهم بود و در این راستا برای رفع مطالبات و مشکلات قشر فرهنگی، طرح رتبه‌بندی معلمان پس از چندین سال وقفه محقق شد.

وی گفت: با توجه به اینکه کمبود نیروی انسانی در سال‌های تحصیلی گذشته به دلیل نبود تعادل بین جذب نیروی جدید با استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ و بازنشسته شدن نیروهای شاغل بسیار مشهود بود، در دولت سیزدهم برای جذب معلمان گام‌های بلندی برداشته شد.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۱ در مجموع یک‌هزار و ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند و در سال‌گذشته نیز یک‌هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

امیریان به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سالجاری و جذب یک‌هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم به رفع مشکلات آموزش و پرورش از جمله مشکلات معیشتی و رتبه‌بندی معلمان، جذب و استخدام معلم و توسعه عدالت آموزشی درمناطق روستایی و محروم توجه ویژه شد.

خرید و توزیع ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای مدارس و هنرستان‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به خرید و توزیع ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان برای برقراری عدالت آموزشی با اولویت هنرستان‌ها و مدارس مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان تجهیز و بروزرسانی شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه مراکز کار و دانش و هنرستان‌ها در نظام تعلیم و تربیت مورد تاکید قرار دارد، اظهار داشت: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز این مراکز از اعتبارات آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هزینه شده است.

امیریان افزود: هم‌اکنون ۳۶ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم هنرجوی هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش هستند که توسعه و افزایش رشته‌ها و افزایش میزان استقبال دانش‌آموزان از این رشته در دستورکار قرار دارد.

به گفته وی، در سال تحصیلی جاری ۱۵ سایت کامپیوتری در استان با ۱۵۰ سیستم کامپیوتر تجهیز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از پیگیری ساخت مسکن فرهنگیان در طرح نهضت ملی مسکن برای یک‌هزار و ۱۶۴ فرهنگی خبرداد و گفت: به همت دولت سیزدهم از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ روند پالایش و بررسی متقاضیان فرهنگی در شهر شهرکرد آغاز شد و پس از بررسی و تائید نهایی برای این افراد افتتاح حساب شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون پیگیری در خصوص تسریع در روند پروژه اقدام ملی مسکن فرهنگیان در شهرستان‌های مختلف استان از طریق وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی ادامه دارد.

راه‌اندازی اردوگاه کشوری دانش آموزی "چم‌عالی" بعد از ۱۸ سال

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از تعیین تکلیف شدن اردوگاه کشوری دانش‌آموزی "چم‌عالی" بعد از ۱۸ سال خبر داد و گفت: فاز نخست این اردوگاه تا پایان تابستان بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی، زمین مورد نیاز راه‌اندازی اردوگاه فرهنگی و تربیتی چمعالی در سال ۱۳۶۷ واگذار و عملیات احداث این طرح از سال ۱۳۶۸ در زمینی به وسعت هشت هکتار آغاز شد.

امیریان اظهار داشت: اتمام این طرح ملی نیازمند اعتبار بود که در سفرهای استانی رییس جمهور به استان اعتبار مورد نیاز تکمیل و احداث این اردوگاه پیش‌بینی شد.

وی افزود: هم‌اکنون سازه‌هایی مانند خوابگاه، سلف‌سرویس، سالن پذیرایی و آلاچیق‌ها با ظرفیت ۵۰۰ نفر در اردوهای یک‌روزه و اسکان شبانه‌روزی ۱۰۰ نفر را با زیربنای سه هزار متر مربع اجرا شد.

امیریان به تکمیل و تجهیز ۱۰ اردوگاه و مجموعه آموزشی فرهنگی درسطح استان با توجه به مصوبات سفر رییس‌جمهور و با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال از این اعتبار تامین شده است.

به گفته امیریان، در این مدت راه‌اندازی ۵۵ سالن ورزشی و مجتمع آموزشی با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که از این میزان ۱۱۰ میلیارد ریال محقق شده است.

وی به خرید ۸۰ میلیارد ریال تجهیزات الکترونیک برای حوزه اجرایی امتحانات نهایی در خردادماه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: تکمیل استخر شهید استکی شهرکرد با اعتباری بیش از ۱۰۰میلیارد ریال، جایگزین کردن مدارس مقاوم به جای مدارس کانکسی در سفرهای استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری تصویب و اجرایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه به جذب مشارکت‌های مردمی در خصوص درآمدهای ماده ۱۱قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش استان با اعتباری بیش از ۱۳۴ میلیاردریال در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، جلب مشارکت مردمی در خصوص درآمدهای ماده ۱۳ قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش استان با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد ریال، صدر مجوز تاسیس ۱۱۲مدرسه و صدور مجوز تاسیس ۱۷۷ مرکز علمی آموزشی در دولت سیزدهم اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در این مدت ۷۰ اتاق بهداشتی در مدارس استان تجهیز و ۸۰ طرح چمن مصنوعی نیز مدارس استان اجرا شد.

به گفته وی، احداث ۱۵ سالن ورزشی در مدارس استان، تجهیز و راه‌اندازی ۳۰ کلاس درس تربیت بدنی، برگزای تعداد ۳۹ هزار و ۷۵۰ مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در سطح مدارس استان و کسب ۱۸ عنوان برتری در مسابقات ورزشی کشور از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه ورزش دانش‌آموزی بود.

مدارس روستای لبد کمتر از سه ماه احداث شد

نام نیک رییس‌جمهور شهید در مدارس شنیدنی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: پس از صدور دستور رییس جمهور در سفر نخست به استان در روستای لبد شهرستان کوهرنگ، ساخت ۲ مدرسه و تعمیر مدرسه چهار کلاسه قدیمی در روستای لبد یک روز پس از سفر رییس‌جمهور و با همت خیرین برای اهدای زمین آغاز شد.

ایرج کریمی در گفت و گو با ایرنا افزود: با اهدای زمین توسط خیرین ساخت ۲ مدرسه سه کلاسه در زمینی به مساحت ۱۱۵ متر مربع آغاز و اول مهرماه همان سال به دانش‌آموزان اهدا شد.

سیستم گرمایشی ۱۱۰ مدرسه با ۷۸۰ کلاس درس استانداردسازی شده است

کریمی با اشاره به اینکه سیستم گرمایشی ۱۱۰ مدرسه با ۷۸۰ کلاس درس در دولت سیزدهم استانداردسازی شده است، گفت: این مدارس با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال استانداردسازی شدند.

وی اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص داده شد، که در بخش‌های مختلف از جمله توزیع قیر رایگان، احداث مدارس جدید و خرید تجهیزات هزینه شد.

به گفته وی، در این مدت ۴۲۰ میلیارد ریال برای قیر رایگان جهت ایزوگام و آسفالت مدارس هزینه شد.

کریمی با اشاره به اینکه در این مدت ۶۶ فضای آموزشی و ورزشی با ۲۲۵ باب کلاس درس تکمیل و راه‌اندازی شده است، گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی این فضاهای آموزشی و ورزشی با زیربنای بیش از ۲۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع بیش از سه هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد و برای خرید تجهیزات نیز ۹۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

وی افزود: با اجرای طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی در قالب طرح شهید پناهی ۱۹ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود داشت که احداث ۱۰ مدرسه از این تعداد آغاز شده است و ۹ مدرسه دیگر به دلیل تامین نشدن زمین مورد نیاز هنوز عملیات احداث آغاز نشده است.

کریمی گفت: برای حذف مدارس کانکسی در استان در قالب طرح شهید پناهی ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۱۵ هزار فرهنگی، آموزش ۱۹۴ هزار دانش‌آموز را برعهده داشتند.

بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رییس‌جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

نظر شما