شناسهٔ خبر: 67122265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصادف زنجیره‌ای هفت خودرو در اتوبان خرازی اصفهان ۱۰ مصدوم به جای گذاشت

اصفهان-ایرنا- سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تصادف زنجیره‌ای هفت خودرو در اتوبان خرازی اصفهان ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت که حال سه نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

سرآتشیار محمد شریعتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شب گذشته ساعت ۱۲:۵۲ یک مورد تصادف زنجیره‌ای در اتوبان شهید خرازی در مسیر جنوب به شمال پل وحید به سازمان آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد که نیروهای آتش‌نشانی از سه ایستگاه یک، هفت و ۱۶ به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این عملیات امداد و نجات پیچیده حدود ۲ ساعت به طول انجامید، ادامه داد: در این حادثه تعدادی خودرو که عامل اصلی تصادف بودند از سمت جنوب به شمال اتوبان در حال حرکت بودند که با برخورد به هم و نیز گاردریل از مسیر منحرف و وارد لاین مقابل و موجب انحراف سه خودرو در لاین مخالف شده و تصادف سنگینی را رقم زدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این حادثه هفت خودرو در اثر تصادف و برخورد با ۲ لاین اتوبان به همراه سرنشینان دچار مصدومیت شدند که آتش‌نشانی برای نجات جان افراد محبوس شده در خودروها مجبور به برش بخشی از گاردریل وسط اتوبان کرد تا خودروهایی که درگیر شده بودند را آزاد کند.

وی ادامه داد: در این تصادف زنجیره‌ای هفت نفر دچار جراحت سطحی و شکستگی اعضای بدن و سه نفر مجروح با حال وخیم تحویل اورژانس شد.

شریعتی گفت: در این حادثه، ۲ خودرو به طور کامل واژگون و سرنشینان آن محبوس در خودرو شدند که نیروهای آتش‌نشانی به منظور جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی احتمالی ناشی از ریزش بنزین خودروها محل حادثه را ایمن و مجبور به برش خودروها شد.

تصادف زنجیره‌ای هفت خودرو در اتوبان خرازی اصفهان ۱۰ مصدوم به جای گذاشت

وی با اشاره به اینکه این حادثه از سمت پل وحید به سمت چهار راه جهاد رخ داده است، بیان کرد: در بخشی از این اتوبان یک پیچی واقع شده است که در سال‌های گذشته نیز بسیار حادثه‌خیز و موجب تصادفات زنجیره‌ای شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: علل این حادثه توسط پلیس راهور در دست بررسی است.

به گفته شاهدان محلی علل اولیه این حادثه حرکات مارپیچ سه خودرو با هم گزارش شده است.

هشتم خرداد ماه جاری نیز در مسیر جنوب به شمال بزرگراه خرازی قبل از خیابان شهیدان در اثر تصادف پژو و پراید و برخورد آن‌ها با مانع ۶ نفر مصدوم شدند و یک مرد ۳۰ ساله جان باخت.

کلانشهر اصفهان با جمعیت ۲ میلیون نفر و روزانه حدود چهار میلیون سفر در خیابان‌ها، اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها دچار ترافیک سنگین خودرویی است.

بزرگراه شهید خرازی در غرب اصفهان و یکی از محورهای پر تردد این کلانشهر است.

پیش از این رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفته بود که گاردریل‌های وسط بزرگراه‌ها استاندارد نیست و باید به نیوجرسی استاندارد تبدیل شود.

استاندارد نبودن بزرگراه‌ها، نداشتن نیوجرسی، عرض کم بین خطوط، بی توجه کافی به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی، عوامل مهم تصادفات در بزرگراه‌هاست.

نظر شما