شناسهٔ خبر: 67122225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

۹۸ درصد روستاهای مازندران تقاضای شهید گمنام دارند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به تدفین ۳۷۹ شهید گمنام در ۱۴۱ یادمان در نقاط مختلف استان از تقاضای  ۹۸ درصدی شهدای گمنام مربوط به روستاهای مازندران مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدحسن سلامی، صبح امروز_سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در جلسه ستاد هماهنگی شهدای گمنام استان واقع در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با اشاره به مناسبت‌های خرداد، حماسه فتح خرمشهر را یکی از خاطرات شیرین ملت بزرگ ایران دانست و اظهار کرد: انجام شش عملیات دفاع مقدس، ارتحال امام (ره)، شهادت آیت‌الله رئیسی و وقایع غزه از تلخ‌ترین خاطرات خرداد است.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام از مظلوم‌ترین شهدا در عین حال از پربرکت‌ترین شهدا نیز هستند، افزود: یادمان‌های شهدای گمنام در شهرستان‌ها پایگاه‌های فرهنگی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: همچنین در بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی دانشجویان با محوریت مزار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

سلامی وجود شهدای گمنام را با برکت دانست و مطرح کرد: باید این کرامات و آثار را درک کنیم.

وی با بیان اینکه خادمان شهدای گمنام نه تنها برای ساختن یادمان بلکه برای استفاده خوب فرهنگی، جهاد فرهنگی، جهاد تبیین و محافل روایتگری تلاش کنند، عنوان کرد: باید شهدای گمنام را با رعایت ضوابط به مناطقی که شهید نداریم، اهدا کنیم، در گلزارهای شهدا، مصلی‌ها، مساجد، امامزادگان، بقاع متبرکه و روستاها ممنوعیت داریم.

این مسئول، ۹۸ درصد از تقاضای شهید گمنام را مربوط به روستاها مطرح کرد و گفت: باید کارشناسی شده از این فرصت استفاده کنیم و مناطقی را که دفن شهید گمنام در آنجا اثرات بیشتری به جا خواهد گذاشت، شناسایی شود.

سلامی با بیان اینکه ۳۷۹ شهید گمنام در ۱۴۱ یادمان در نقاط مختلف استان مازندران تدفین شده‌اند، ادامه داد: همچنین ۴۴ یادمان شهید گمنام در استان سال‌هاست که ساخته نشده است و امیدواریم با توجه به برگزاری دومین کنگره شهدای مازندران به این مورد نیز توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل هیئت امنا و احداث یادمان باید تا قبل از تشییع و تدفین انجام شود، اظهار داشت: سال‌جاری بنا داریم به جاهایی شهید اهدا کنیم که یادمان‌هایشان را ساخته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: در سال‌جاری با توجه به برگزاری دومین کنگره شهدای مازندران انتظار داریم یادواره‌های شهدا و تشییع پیکرهای شهدای گمنام نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر برگزار شود.

نظر شما