شناسهٔ خبر: 67122075 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

با موضوع نخبگان و اثرگذاری اجتماعی؛

هم‌اندیشی گفتاورد ملی نخبگان در خراسان جنوبی برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی بیرجند در راستای گفتاورد ملی نخبگان در خراسان جنوبی با موضوع نخبگان و اثرگذاری اجتماعی در محل سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط‌ عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی بیرجند، رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در این نشست به تشریح طرح گفتاورد ملی نخبگان پرداخت.

در ادامه ایزدخواه بیان داشت: اولین گفتاورد ملی نخبگان با شعار «نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» و باهدف تعامل نخبگان، مدیران و مردم برگزار خواهد شد و تمامی افراد صاحب ایده که به نحوی می‌توانند برای چالش‌های کشور راه‌حل ارائه کنند، مخاطب این رویداد هسنند.

گفتاورد، یک رویداد چهارمرحله‌ای (یک مرحله، ارائه اثر در قالب پوستر و سه مرحله، رقابت گفتگو محور) است که شرکت‌کنندگان، ایده‌های خود را در 5 محور اصلی ارائه می‌کنند.

این طرح در مرحله اول شامل ارسال ایده‌ها در پنج حوزه اصلی (حوزه مالی و ارزی، منابع طبیعی، امنیت غذایی، نظام سلامت و حکمرانی هوشمند) است که ثبت‌نام آن تا 28 خردادماه از طریق سایتdebate.bmn.ir انجام خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: افزایش گستره‌ی معرفی اساتید نخبه در پایگاه داده‌ای بنیاد نخبگان، نقش‌آفرینی نخبگان در نظام احصا و حل مسئله، شاگردپروری و همتاپروری و شبکه‌سازی نخبگانی از اهداف این طرح است. همچنین در حوزه‌ی استان‌های خراسان جنوبی، شمالی، رضوی و سمنان، 100 طرح در مرحله اول برگزیده و در 8 پهنه تقسیم‌بندی شده در کشور 5 طرح نهایی انتخاب خواهند شد. جوایز طرح شامل یک میلیارد ریال جایزه نقدی، یک میلیارد ریال جایزه اعتباری (پیاده‌سازی طرح) و مشارکت در ستاد راهبری تحول دولت جهت پیاده‌سازی طرح‌ها خواهد بود.

گفتنی است، در پایان این جلسه رضاپور، ریاست دانشگاه موضوع مشارکت نخبگان در موضوعات اساسی کشور، نقش‌آفرینی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه برای هدایت جریان دانش را بااهمیت عنوان کرد.

در این جلسه نحوه مشارکت و سازوکارهای عملیاتی طرح توسط اعضای هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی بیرجند مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

نظر شما