شناسهٔ خبر: 67122016 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

توسط کانون پرورش فکری خراسان‌رضوی اعلام شد؛

معرفی برگزیدگان پویش ۱۴۰۲ قصه + اسامی

خراسان‌رضوی- پویش ۱۴۰۲ قصه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی با معرفی نفرات برتر به ایستگاه آخر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، همزمان با شروع فصل جدیدی از فعالیت‌های پر شور مراکز استان در فصل تابستان، پویش قصه‌گویی ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد.

در اختتامیه این پویش که در فضای مجازی و در بستر فضای مجازی برگزار شد محمد مهدی حسین‌پور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ضمن قدردانی از مشارکت بسیار خوب در به سرانجام رساندن این پویش گفت: قصه و قصه گویی از جمله فرآیندهای مهم تربیتی و آموزشی است و در تعالیم دین مبین اسلام، از این شیوه نیز در مسیر هدایت و تبیین آموزه های دینی استفاده شده است.

وی ادامه داد: به کارگیری این هنر دیرینه در مراکز کانون و استفاده از آن برای انتقال مفاهیم تربیتی به کودکان و نوجوانان، علاوه بر جذابیتی که خود قصه گویی دارد، می تواند نقش مهمی در ایجاد ارتباط موثر میان مربیان و اعضا کانون ایجاد کند.

محبوبه بزم آرا معاون فرهنگی کانون خراسان رضوی نیز در خصوص این پویش اظهار داشت: این پویش از ابتدا مهرماه ۱۴۰۲ و با قصه‌گویی زهره اکبرآبادی مربی فرهنگی مرکز پستی نیشابور از مسیر پیاده‌روی اربعین اباعبدالله الحسین (ع) آغاز شد و همکاران استان فعالیت قصه‌گویی هر روز خود در مراکز را با ذکر شماره و عنوان قصه و تعداد مخاطب در گروه مربوط به پویش اعلام می‌کردند.

وی ادامه داد: قرار بر این بود که این پویش تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه داشته باشد. اما با همت مربیان علاقمند به قصه‌گویی ظرف مدت چهار ماه تعداد قصه ها به رقم مورد نظر رسید و با استقبال بیش از ۶۱ هزار مخاطب کودک، نوجوان و بزرگسال از مجموع قصه ها همراه گردید.

معرفی برگزیدگان پویش ۱۴۰۲ قصه + اسامی

بزم آرا گفت: ۷۲ نفر از همکاران شرکت کننده، ۶۰۰ عنوان قصه را تعریف کردند.

معاون فرهنگی کانون خراسان رضوی در معرفی مربیان برتر گفت: در پایان این پویش و با بررسی آمار ثبت شده مهدی خرمکی مربی مرکز سیار نیشابور با تعداد ۱۲۰ قصه، فاطمه انجیدنی مربی فرهنگی مرکز شماره دو نیشابور با ۹۷ تعداد قصه، سمیه غضنفری مربی مسئول مرکز جیم آباد با تعداد ۸۵ قصه، سید رسول حسینی زهرایی مربی مسئول مرکز تربت جام با تعداد ۷۰ قصه و بهاره قانع نیا مربی ادبی مراکز مشهد با تعداد ۶۰ قصه به عنوان نفراتی که بیشترین تعداد قصه ها را به نام خود ثبت کردند، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در پایان این نشست، پویش قصه‌گویی سال ۱۴۰۳ کانون خراسان‌رضوی کلید خورد.

نظر شما