شناسهٔ خبر: 67121868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ثبت روزانه ۲ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های زنجان

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: روزانه هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان از طریق دوربین‌های جاده‌ای ثبت می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی میناخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: با توجه به افزایش سفرهای تابستانی رانندگان باید موضوعات مربوط به ایمنی در رانندگی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر به‌ویژه مسافر با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی افزود: رانندگانی که در جاده‌های استان زنجان تردد می‌کنند، هنگام رسیدن به زنجان برای جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی به‌طور حتم باید در مجتمع‌های بین راهی توقف کنند و بعد از استراحت به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان تصریح کرد: آنچه مسلم است، خستگی و خواب‌آلودگی مهم‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای در استان است.

میناخانی از ثبت روزانه هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان از طریق دوربین‌های جاده‌ای خبر داد و گفت: امیدواریم از طریق بودجه‌های استانی برای افزایش دوربین‌های هوشمند جاده‌ای اقدام شود تا در بحث کنترل تصادفات، گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی با اشاره به ابلاغ افزایش مبلغ جرایم رانندگی و اجرای آن از ابتدای تیر سال‌جاری، بیان کرد: با توجه به افزایش جرایم از جمله سبقت غیرمجاز، ضرورت نصب تابلوهای علائم سرعت و سبقت غیرمجاز به‌ویژه در محورهای زنجان-بیجار و زنجان-ارمغان‌خانه وجود دارد و این اقدام باید صورت بگیرد تا مردم نسبت به حداکثر سرعت در این محورها مطلع شوند.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، بیشترین عامل تصادفات رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان را بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان وسایل نقلیه عنوان کرد و گفت: بیشترین وقوع تصادفات در یک تا ۳۰ کیلومتری شهرهای استان اتفاق می‌افتد که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و اصرار بر ادامه رانندگی به‌منظور رسیدن به مقصد است.

نظر شما