شناسهٔ خبر: 67121372 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشکلات بیش از ۱۰۰ هزار عضو تعاونی‌های مسکن آذربایجان غربی رفع شد

استاندار آذربایجان غربی گفت: مشکلات بیش از ۱۰۰ هزار عضو تعاونی های مسکن استان در دولت سیزدهم و با عنایت رییس جمهور شهید رفع شد.

صاحب‌خبر -

مشکلات بیش از ۱۰۰ هزار عضو تعاونی‌های مسکن آذربایجان غربی رفع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محمد صادق معتمدیان افزود: مشکلاتی که تعاونی مسکن داشتند به عنوان دغدغه مردم شهر ارومیه و برخی شهرهای استان برای مردم ایجاد گرفتاری کرده بود و مسایل پیچیده حقوقی را در برداشت که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و موجود و انعطاف پذیری بعد از یک سال و نیم این مشکلات رفع شده است.

او با بیان اینکه همه مدیران استانی رویکرد رفع مشکلات و دغدغه های مردم را دارند و با رفع مشکلات تعاونی های مسکن بسیاری از پرونده های قضایی هم کاهش می یابد گفت: از مجموعه قضایی و راه و شهرسازی، معاونت امور عمرانی استانداری و سایر مجموعه های مرتبط که در این راستا تلاش کردند قدردانی می‌شود.

معتمدیان گفت: مصوبات این جلسه لازم است به صورت جدی در زمان مشخص و توسط دستگاههای مشخص پیگیری شود تا این زحمات به نتیجه برسد و زمین در اختیار شهروندان قرار گرفته و پروانه دریافت و سریع شروع به ساخت و ساز کنند.

او با اشاره به اینکه اکنون حدود ۲ هزار نفر در قالب تعاونی های یاد شده با رفع مشکلات موجود شروع به ساخت و ساز کرده‌اند گفت: لازم است شهرداری‌ها انعطافی در این زمینه داشته باشند و از ظرفیت‌های قانونی خود در این زمینه استفاده کنند و اگر نیاز به کمک داشتند در کنار آنان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همه اقدامات برای تولید مسکن است گفت: تمام تلاش‌ها برای این است که مسایل تولید مسکن حل شود چرا که زمان محدودی برای انجام مراحل مختلف داریم.

او اضافه کرد: لازم است از ظرفیتهای قانونی برای تحقق این امر بکار گرفته شود و استفاده از ابلاغ و اخطارها براین تحقق این موضوع لازم است.

استاندار آذربایجان غربی با یادآوری اینکه مشکلات تعاونی های مسکن ناشی از ترک فعل برخی دستگاههای متولی در سالهای گذشته بوده است تصریح کرد: در این زمینه تخلفاتی شده و به صورت غیر قانونی تفکیک زمین و فروش را داشتند که مقرر شده تمهیداتی بکار گرفته شود تا این اقدامات تکرار نشود.

نظر شما