شناسهٔ خبر: 67121313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسموتریچ خواستار گرداندن اجساد فلسطینیان در شهرک‌های صهیونیستی شد

وزیر دارایی صهیونیست‌ها در سخنانی غیرقابل باور اعلام کرد این رژیم باید اجساد فلسطینیان را با گاری در شهرک های صهیونیست نشین بچرخاند.

صاحب‌خبر -

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم اشغالگر خواستار خروج اجساد عرب‌ها از داخل اراضی اشغالی شد تا نمونه‌ای برای کسانی باشد که به انجام حملات علیه شهرک‌نشینان فکر می‌کنند. 

براساس گزارش سما الاخباریه، روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد که اسموتریچ این اظهارات را یکشنبه گذشته در یک جلسه طوفانی که در آن شورای وزیران سیاسی و امنیتی (کابینه) برگزار شد، برای بحث در مورد موضوع تحویل اجساد ۱۹۴۸ فلسطینی که به ادعای اشغالگران حملاتی را علیه شهرک نشینان انجام دادند، بیان کرد.

اسموتریچ گفت: ما باید اجساد را در گاری بگذاریم و آنها را به مرکز شهر به نمایش بگذاریم، درست مانند آنچه در تورات انجام دادند تا برای دیگران الگو باشیم.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این جلسه با بیان اینکه اختیارات وزیر جنگ این است که بازگرداندن اجساد را تایید کند، گفت: موضوع اجساد تروریست‌های عرب مطرح شد و تصمیم گرفتم جسد ولید دقه را نگه دارم و پنج جسد دیگر را آزاد کنم. اما ایتمار بن غفیر (وزیر امنیت داخلی) تصمیم گرفت مرا نادیده بگیرد و به پلیس دستور داد که از اطاعت خودداری کنند. 

از سوی دیگر، بن غفیر در پاسخ به گالانت مدعی شد: این یک کشور دموکراتیک است، من معتقدم که آزاد کردن اجساد تروریست‌های عرب نقض قانون است.  من دلیل عجله برای رهایی اجساد را نمی‌فهمم. ما باید به بازداشت آنها ادامه دهیم.  

در همین زمینه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر گفت: هیچ راه فراری نیست، نیازی به آزاد کردن اجساد تروریست‌ها نیست. تصمیم گرفته شده است که اجساد اعراب آزاد نشود. تصمیم متفاوتی گرفته می‌شود.

رژیم صهیونیستی که طی هشت ماه جنگ در غزه جنایاتی در این منطقه علیه زنان و کودکان انجام داده است که در جهان کم نظیر است، با تروریست خواندن مردم عرب فلسطین سعی در توجیه کردن جنایات خود دارد.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما