شناسهٔ خبر: 67121227 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

امضای قرارداد احداث، تجهیز و بهره‌برداری گلخانه دانش بنیان تولیدی، ترویجی و آموزشی در دانشگاه شهرکرد

قرارداد احداث، تجهیز و بهره‌برداری (B. O. T) گلخانه دانش بنیان تولیدی، ترویجی و آموزشی، به مساحت ۳۰۲۴ مترمربع در دانشگاه شهرکرد و با سرمایه‌گذاری امیرحسین جهانبخشی در احداث سازه گلخانه، به امضای یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد و احسان رئیسی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، یاسر پیرعلی، توسعه دامپروری و کشاورزی را از راهبرد‌های اصلی استان عنوان کرد و گفت: ما در برنامه‌ریزی‌های دانشگاه ۷۰۰۰ متر مربع برای احداث گلخانه تخصیص داده‌ایم.
رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به نام‌گذاری چندین سال متوالی با مضامین اشتغال‌زایی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان نوعی جهاد است و احداث گلخانه‌های آموزشی و ترویجی می‌تواند کمک شایانی در زمینه‌ اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان به‌ویژه در رشته‌های کشاورزی و دامپروری کند.
پیرعلی تصریح کرد: این گلخانه، دومین گلخانه دانش بنیانی است که قرار است در دانشگاه شهرکرد احداث شود و زمینه بیشتری را برای بهره‌برداری‌های آموزشی دانشجویان، کارآموزان و کارورزان از محیط گلخانه و توسعه کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی فراهم می‌کند.
رئیس دانشگاه شهرکرد احداث این گلخانه‌ها را زمینه مناسبی برای مهارت‌آموزی و کارآفرینی دانشجویان دانست و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بازدید‌های علمی را از دیگر ظرفیت‌های احداث این گلخانه در دانشگاه شهرکرد عنوان کرد.
پیرعلی بر اهمیت رعایت ضوابط ایمنی و بهداشتی و ضوابط مربوط به نیروی انسانی شاغل در محیط گلخانه تأکید کرد.
رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه مشکلات کشاورزی در گلخانه‌ها نسبت به کشاورزی در فضای آزاد و در زمین‌های کشاورزی کمتر است، ادامه داد: حفظ منابع آبی، بازه‌ی زمانی کوتاهتر تا رسیدن به محصول مورد نظر، سودآوری بیشتر، کنترل بهتر بیماری‌ها و آفات، ایجاد زمینه اشتغال پایدار و غیره از دیگر مزایای احداث گلخانه‌ها است.
پیرعلی با اشاره به پیگیری احداث تصفیه‌خانه دانشگاه شهرکرد، افزود: با احداث این تصفیه‌خانه می‌توان کمک شایانی به آبیاری و ایجاد فضای سبز دانشگاه کرد.
احسان رئیسی نیز با بیان اینکه بخش کشاورزی ثروت‌آفرین است، گفت: ما برای توسعه گلخانه‌های دانشگاه آمادگی لازم را داریم و از تمام ظرفیت‌های دانشگاه در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

نظر شما