شناسهٔ خبر: 67120243 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده پارلمان اوکراین: مقام‌های اوکراینی ۴۹۰ میلیون دلار از کمک‌های مالی را چپاول کردند

نماینده پارلمان اوکراین تاکید کرد مقام‌های این کشور ۴۹۰ میلیون دلار از کمک‌های مالی که قرار بود برای ساخت استحکامات دفاعی هزینه شود را چپاول کردند.

صاحب‌خبر -

 میخائیل بوندار، نماینده پارلمان اوکراین در اظهاراتی تاکید کرد که مقام‌های این کشور ۴۹۰ میلیون دلار از کمک‌های مالی به کی‌یف که قرار بود برای ساخت استحکامات دفاعی برای مقابله با پیشروی نیرو‌های روسیه هزینه شود را چپاول کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، بوندار در جلسه غیرعلنی کمیسیون تحقیق پارلمان این کشور در خصوص ضعف استحکامات دفاعی ارتش اوکراین که منجر به پیشروی سریع اخیر نیرو‌های روسی در منطقه خارکیف شد، خطاب به قانون‌گذاران این کشور، گفت: ۲۰ میلیارد گریونا (۴۹۰ میلیون دلار) از کمک‌های مالی به اوکراین را که قرار بود برای ساخت استحکامات دفاعی در این منطقه هزینه شود، به تاراج رفته است.

این نماینده پارلمان اوکراین با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ پرونده کیفری درخصوص چپاول این مبلغ هنگفت تشکیل شده است، اظهار کرد: هنگامی که اعضای کمیسیون خادمان مردم (حزب حاکم اوکراین) در جریان این ارقام قرار گرفتند، بلافاصله سعی کردند که از مدیرانی که مسئولیت هزینه‌کرد این کمک مالی را برای احداث استحکامات دفاعی بر عهده داشتند، دفاع کنند.

به گفته بوندار، قانونگذاران اوکراینی از وزارت دفاع این کشور و همچنین مقام‌های نظامی محلی خواسته‌اند تا اطلاعاتی در مورد نحوه هزینه‌کرد بودجه خود برای ساخت و احداث استحکامات دفاعی ارائه دهند.

به نوشته راشا تودی، رسانه‌های اوکراینی پیش‌تر گزارش دادند که مقام‌های نظامی و غیرنظامی در منطقه خارکیف میلیون‌ها دلار برای ساخت استحکامات دفاعی به حساب شرکت‌های جعلی که وجود خارجی نداشتند، واریز کرده‌اند.

 دی جی ونس، نماینده سنای آمریکا پیش‌تر در یادداشتی که به همکاران خود ارسال کرده بود، در مورد شکست‌های سیستمی در ردیابی کمک‌های آمریکایی به اوکراین هشدار داده و اظهار کرده بود: گزارش بازرسان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نشان داده که هیچ مکانیسمی برای ردیابی سلاح‌های آمریکایی فرستاده شده به اوکراین وجود ندارد و این وزارتخانه نتوانسته است بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات ارسال شده به اوکراین را به درستی ردیابی کند.

نظر شما