شناسهٔ خبر: 67120042 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

هوش مصنوعی اپل رونمایی شد/ هشدار ایلان ماسک

صاحب‌خبر -

شفقنا- شرکت اپل با کمک اوپن‌ای‌آی هوش مصنوعی مخصوص خود را توسعه داده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: پس از اینکه مایکروسافت و گوگل محصولات هوش مصنوعی خود را به صورت متوالی عرضه کردند، ماه هاست که اپل برای متقاعد کردن افراد مشکوک در مورد استراتژی هوش مصنوعی خود تحت فشار بوده است.

تیم کوک، مدیر اجرایی، در هنگام افتتاح کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در سرتاسر جهان در مقر این غول فناوری در شهر کوپرتینو، کالیفرنیا گفت: اما این اقدام اخیر(هوش مصنوعی اختصاصی) تجربه محصولات اپل را به سطح جدیدی خواهد برد.

برای این منظور، اپل با OpenAI شریک شده است که با ورود ChatGPT، عصر جدیدی را برای هوش مصنوعی مولد در سال 2022 آغاز کرد. سام آلتمن، رئیس این شرکت در رسانه‌های اجتماعی نوشت OpenAI بسیار خوشحال است که با اپل برای ادغام ChatGPT در دستگاه‌های آنها در اواخر امسال همکاری می‌کند.

هوش مصنوعی اپل به نسخه جدید سیستم عامل iOS 18 اضافه خواهد شد که روز دوشنبه در کنفرانس یک هفته ای رونمایی شد. به نظر می‌رسد این قابلیت روی آیفون 16 بارگذاری شود.

در همین حال ایلان ماسک در مورد ادغام هوش مصنوعی در سیستم عامل دستگاه‌های اپل هشدار داده است. این میلیاردر و کارآفریان آمریکایی در شبکه اجتماعی ایکس ورود هوش مصنوعی به سیستم عامل دستگاه‌های اپل را نقض حریم خصوصی دانست و گفت: اگر  اپل، اوپن ای آی را در سیستم عامل خود ادغام کند دستگاه های اپل در شرکت‌های من ممنوع خواهد شد. این یک نقض امنیتی فاحش و غیرقابل قبول است. بازدیدکنندگان از مراکز ایکس هم باید دستگاه‌های اپل خود را در یک جعبه محافظ مغناطیسی قرار دهند.

این خبر را در فرانس24 ببینید

نظر شما