شناسهٔ خبر: 67119790 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزارت نیرو اعلام کرد؛

حجم سد زاینده‌رود به ۴۲۶ میلیون متر مکعب رسید

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۴۲۶ میلیون متر مکعب رسیده که برابر با ۳۷ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش را ثبت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا نوزدهم خرداد موجودی مخزن ۲۳ سد در کشور کاهش داشته است.

بیشترین کاهش حجم سد مربوط به «سد استقلال» در هرمزگان است که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد کاهش یافته است، پس از آن «سد تنگوئیه سیرجان» در استان کرمان با ۳۸ درصد کاهش، سد «ساوه» در استان مرکزی با ۳۷ درصد کاهش، «سد نساء» در استان کرمان با ۳۳ درصد کاهش، «سد کمال صالح» در استان مرکزی با ۲۵ درصد کاهش، بیشترین کاهش حجم را در بین مهم‌ترین سدهای کشور داشته‌اند.

از سوی دیگر بیشترین افزایش حجم مربوط به «وشمگیر، گلستان، بوستان» در گلستان است که نسبت به سال گذشته حجم آن ۴۷۲۷ درصد افزایش یافته است، ۱۳ سد دریاچه ارومیه اکنون ۱۲۴۶ میلیون متر مکعب آب دارند که برابر ۷۶ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

حجم سد زاینده‌رود به ۴۲۶ میلیون متر مکعب رسید

سدهای پنج‌گانه تهران اکنون ۶۷۲ میلیون متر مکعب آب دارند که برابر ۳۶ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در خوزستان که پرآب‌ترین جلگه کشور است نیز «زنجیره کارون» بیش از ۱۱ هزار و ۶۵۷ میلیون متر مکعب، «سد دز» ۲۶۳۸ میلیون متر مکعب، «سد کرخه» بیش از ۳۰۱۱ میلیون متر مکعب، «سد جره» ۱۹۳ متر مکعب و «سد مارون» ۱۰۲۶ میلیون متر مکعب آب دارد که در این بین بیشترین افزایش حجم مربوط به «سد کرخه» است که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش را ثبت کرده است.

حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۴۶۲ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش را ثبت کرده است.

نظر شما