شناسهٔ خبر: 67119614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خراسان شمالی به استقبال جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران می‌رود

اعظم قهرمانی

مدیر پلتفرم ها و هماهنگی ها در بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دبیر هماهنگی استان ها در نهمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی ایران گفت: خراسان شمالی به استقبال جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران می‌رود.

صاحب‌خبر -

محمد فاضلی در جلسه هماهنگی برگزاری این رویداد به ورود ۲۰ بازی موبایلی ایرانی در این دوره از مسابقات به منظور حمایت از بازی سازها اشاره کرد و گفت: گنجاندن این تعداد بازی در کنار بازی فیفا، در حقیقت برای نشان دادن سطح رقابت بازی ها و حمایت از بازی سازها برای رسیدن به نقطه مطلوب و کنار زدن غول های صنعت بازی است‌.

وی همچنین گریزی به آمار صنعت بازی کشور زد و وجود ۳۴ میلیون نفر گیمر و پنج میلیون گیمر حرفه ای، تولید ۵۰۰۰ بازی ویدوئویی توسط بازی سازان ایرانی و ۳۵۰۰ بازی ساز در کشور را نشان از ظرفیت‌های خوب برای بهره‌گیری از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ‌ ایرانی و اسلامی عنوان کرد.

فاضلی شناسایی نخبگان اعم از بازی سازان و گیمرهای حرفه ای را از دستاوردهای این رویداد بیان کرد و از برگزاری این جام در محور مسابقات برخط شامل بازی‌های بخش بین‌الملل و بازی های موبایلی ایران و بازی‌های حضوری شامل بازی کوئیز و fc۲۴ سخن گفت.

این مقام مسئول همچنین به گنجاندن بخش مسابقات موضوعی در محورهای انتخابات، قربان تا غدیر، محرم، مشاهیر ایران و زبان فارسی را از تفاوت‌های این دوره اشاره و تصریح کرد: علاقه مندان تا سوم مردادماه فرصت دارند در این مسابقه شرکت کنند و استان ها نیز از ۱۴ تا ۲۸ مرداد این رویداد را برگزار می کنند.

وی با تاکید بر پر رنگ کردن نقش آموزش فرهنگی بازی های موبایلی ایرانی در بین خانواده ها، از این که هر استان سه روز این رویداد را در سطح استان برگزار می کند، ادامه داد: راه اندازی انجمن مروجان سواد بازی در استان و آموزش افراد را از دیگر دستاوردهای این رویداد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی، مسعود مرواری معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز با توجه به پیشرو بودن استان در دوره گذشته و ظرفیت های خوب در عرصه بازی های رایانه ای خواستار شکل گیری انجمن بازی های رایانه ای در استان شد.

انتهای پیام

نظر شما