شناسهٔ خبر: 67119521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قاسم‌زاده:

موزه تاریخ شهرداری اصفهان اسنادی و رویدادمحور است/ ارائه تجارب ۱۰۰ ساله بلدیه به نسل جوان

شهردار اصفهان گفت: موزه تاریخ شهرداری اصفهان در عمارت باغ زرشک می‌تواند مجموعه جذابی برای شهروندان باشد، چراکه این موزه اسنادی و رویدادمحور است و ساختمان آن ارزش دیدن دارد.

صاحب‌خبر -

علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه موزه تاریخ شهرداری اصفهان از دو حیث مهم است، اظهار کرد: نخست اینکه درِ یکی از بناهای فوق‌العاده ارزشمند شهر به روی شهروندان باز می‌شود و عموم مردم و گردشگران می‌توانند از این بنای زیبا دیدن کنند؛ دوم اینکه در این بنای تاریخی، تاریخ شهرداری و شهر اصفهان انعکاس داده می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ سال تجربه شهرداری را در اصفهان داریم؛ ۱۰۰ سال اندوخته از تجارب مختلف که هیچ‌گاه کنار هم چیده نشده است و ایجاد این موزه فرصتی ارزشمند برای ارائه آن‌ها است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه موزه تاریخ شهرداری اصفهان علاوه بر اینکه می‌تواند برای مدیران فعلی منبع الهام باشد، گذشته بلدیه را نیز به نسل جوان نشان می‌دهد و گردشگران می‌توانند در یک بازدید شاهد تحول مدیریت شهری اصفهان باشند، تصریح کرد: این موزه شامل رخدادها، قطعات و لوازم در حوزه‌های مختلف شهرداری و اسنادی است که از ۱۰۰ سال پیش تا کنون استفاده و برای نخستین‌بار رونمایی شده است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: موزه تاریخ شهرداری اصفهان می‌تواند مجموعه جذابی برای شهروندان باشد، چراکه این موزه اسنادی و رویدادمحور است و ساختمان آن ارزش دیدن دارد؛ مقابل آن موزه ریسباف است که به‌زودی بهره‌برداری و این محور تا سی‌وسه‌پل تبدیل به یک محور گردشگری برای علاقه‌مندان می‌شود.

نظر شما