شناسهٔ خبر: 67119472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کلاهبرداري 1 ميلياردو 900 ميليوني با ارسال پيامک جعلي در نيشابور

صاحب‌خبر -
کلاهبرداري 1 ميلياردو 900 ميليوني  با ارسال پيامک جعلي در نيشابور

خبرگزاری آریا- فرمانده انتظامی نیشابور  از کلاهبرداری 1 میلیاردو 900 میلیونی  با ارسال پیامک جعلی در این شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،فرمانده انتظامی نیشابور اظهارکرد:در پی ارائه مرجوعه قضائی از سوی  احدی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
 
سرهنگ حسین احمدی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد از طریق لینک جعلی پیامکی با محتوای" علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده و جهت مشاهده متن شکواییه می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید" بر روی لینك مربوطه كلیك کرده و اطلاعات حساب كارت بانكی‌ خود را در محل مشخص شده وارد که در ادامه 1 میلیاردو 900 میلیون ریال از حساب بانکی اش به صورت غیرمجاز برداشت شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و  با هما هنگی مقام قضایی کل مبلغ کلاهبرداری شده به حساب فرد مالباخته عودت و فرد کلاهبردار  در استانی دیگر شناسایی شد. ضمن این که پرونده به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارجاع شد.  
 
احمدی یادآورشد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه فاقد لینک می‌باشد و چنانچه افراد پیام‌هایی تحت ابلاغ الکترونیک قضائی دریافت کردند که در آن پرداخت مبلغی، هر چند کم درخواست شده بود، بدانند پیام جعلی است.
 
 وی تصریح کرد: پیامک ثنا از سر شماره شخصی ارسال نمی‌شود و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری است و  افراد در صورت مشاهده اینگونه پیام‌ها آن را حذف كنند.
 
فرمانده انتظامی نیشابور از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

نظر شما