شناسهٔ خبر: 67119309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشرق بررسی می‌کند؛

عواقب جنگ رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان چیست؟

در روزهای گذشته رژیم صهیونیستی هدف حملات بی وفقه حزب الله لبنان قرار گرفته است. مسئله ای که منجر به زمزمه‌هایی از احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار با حزب الله درسرزمین‌های اشغالی شده است.

صاحب‌خبر -

سرویس جهان مشرق - در روزهای اخیر برخی از مقامات صهیونیست از لزوم یک حمله همه جانبه به حزب الله لبنان گفتند، حمله ای که همه مواضع حزب الله مورد هدف قرار گیرد.

صهیونیست‌ها باید بدانند که اگر به همین مسیر ادامه دهند، هیچ راه بازگشتی برای آنها نخواهد بود و آنها در تاریکی قدم خواهند گذاشت، چراکه به احتمال زیاد، نبرد آنها با حزب الله محدود به این سازمان نخواهند ماند و دیگر اعضای محور مقاومت پا در این نبرد خواهند گذاشت، اگرچه قدرت حزب الله لبنان به تنهایی برای زمین گیر کردن رژیم صهیونیستی کفایت میکند.

نتانیاهو قبلاً به ایتمار بن گویر گفته بود که در توافقی که بایدن درباره آن صحبت کرد، آتش‌بسی وجود ندارد. در واقع، نتانیاهو از قبل به حماس این سیگنال را میدهد که وقتی به مرحله آتش بس برسیم، با آن موافقت نخواهیم کرد. از این رو نتانیاهو با این اظهارات امیدوار است که حماس پیشاپیش این توافق را رد کند.

برای اینکه بزرگی فاجعه ای که صهیونیست‌ها با آن روبرو هستند را درک کنیم، در زیر به اختصار اشاره میکنیم که در یک جنگ همه جانبه منطقه ای چه بر سر رژیم صهیونیستی خواهد آمد، چیزی که صهیونیست‌ها اصلا آمادگی برای آن ندارند. در صورت حماقت رژیم صهیونیستی، چنین جنگی بسیار نزدیک تر از آن چیزی است که صهیونیست‌ها فکرش را میکنند.

عواقب جنگ رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان چیست؟

لازم به ذکر است که تمام موارد مطرح شده در این گزارش، پیشتر توسط کارشناسان، تحلیلگران و مقامات مختلف رژیم صهیونیستی مطرح شده و قسمت پایین تنها به تهدیدات و اتفاقاتی اشاره می شود که صهیونیست‌ها نیز انتظار وقوع آن را دارند.

از این رو به قدرت و توانایی‌های محور مقاومت برای اقدامات غافلگیرانه دیگر در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه با رژیم صهیونیستی اشاره نمی شود.

۱. حزب الله لبنان هر روز بیش از ۳۰۰۰ موشک، راکت و پهپاد به داخل اسرائیل یعنی مراکز اصلی پرتاب می کند و همچنین برای آسیب رساندن به زیرساخت ها مانند ایستگاه های آب و برق، تأسیسات گازی، حمل و نقل، صنایع و از جمله اردوگاه های ارتش اسرائیل اقدام خواهد کرد که منجر به ویرانی بخش عمده اسرائیل خواهد شد.

تخریب شهرک‌های صهیونیستی در شمال که اکنون رخ داده است، در مقایسه با آنچه که در یک جنگ منطقه‌ای در تمام شش بخش سرزمین های اشغالی تخریب می شود، چیزی نیست. کسانی که وضعیت شهرک های شمالی رژیم صهیونیستی را می دانند، متوجه هستند که صهیونیست‌ها هیچ دفاع موثری در برابر راکت‌ها، موشک ها و پهپادهای حزب الله ندارند. همچنین در یک جنگ منطقه ای رژیم صهیونیستی قطعاً پاسخ و توان مشخصی به پرتاب موشک و راکت به سمت اسرائیل از سراسر خاورمیانه - سوریه، ایران، محور مقاومت از عراق و یمن و حزب الله لبنان ندارد.

۲. در نبرد زمینی، ابتدا جنگ از لبنان، سوریه، سازمان های محور مقاومت از مرز اردن، بادیه‌نشینان و اعراب فلسطینی که در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی حضور دارند شروع خواهد شد و سپس کشورهایی همچون ایران، عراق و یمن به آن ملحق خواهند شد. به عقیده صهیونیست‌ها، مقامات این رژیم حتی در مورد مصری ها که توافق صلح آنها با اسرائیل امروز به یک تکه کاغذ بی ارزش تبدیل شده است، باید نگران باشند، چرا که احتمالا آنها نیز ساکت نخواهند نشست. از این رو این سوال مطرح میشود که چگونه ارتش اسرائیل می تواند همزمان در تمام این بخش‌ها بجنگد، در حالیکه در جنگ با حماس در منطقه کوچک غزه، همچنان از دستیابی به پیروزی عاجز مانده است؟

اسحاق بیریک، ژنرال برجسته صهیونیست در این رابطه می‌گوید: «شکست فعلی ما در غزه تا حدی به دلیل فرسودگی ارتش زمینی ما در بیست سال گذشته است. در این سالها پنج مرتبه رئیس ستاد ارتش عوض شده است و ارتش اسرائیل امروز حتی نمی تواند بیش از مدت کوتاهی در مناطق مختلف نوار غزه که آنها را قبلا فتح کرده است، مستقر شود، چرا که پس از کاهش شش لشکر در صحنه نبرد، هیچ نیروی مازادی وجود نداشت و هیچکس جایگزین برای نیروهای جنگی نبود.»

۳. به عقیده کارشناسان صهیونیست، ارتش این رژیم در یک جنگ همه جانبه منطقه ای، بیشتر از چند روز «توانایی تامین» نیازهای خود را نخواهد داشت، این کارشناسان معتقدند که کمبود شدید تسلیحات و مهمات در همه انواع آن، اولین مسئله ای است که گریبان گیر این رژیم خواهد شد. همچنین به گفته متخصصان و نظامیان بازنشسته صهیونیست، تدارکات و نگهداری ارتش به شرکت های غیرنظامی خصوصی شده است و اینها در جنگ برای تامین سوخت، مهمات، غذا، آب و قطعات یدکی برای نیروهای نظامی مناسب و کافی نیستند.

وب سایت معاریو در این رابطه می نویسد: «دو دلیل برای "مشکل تامین تدارکات" ارتش اسرائیل در میدان جنگ وجود دارد: یک - ما انبار مهمات، قطعات یدکی، تجهیزات و مواد برای مواقع اضطراری نساختیم و همچنین اینکه تقریباً همه رانندگان تامین تدارکات از اعضای اقلیت ها هستند، ‌ از این رو ممکن است آنها در طول جنگ از ترس آسیب دیدن توسط نیروهای فلسطینی، حاضر به انجام کارهای مورد نیاز نشوند.»

این وب سایت در ادامه می نویسد: «همچنین نگهداری از تسلیحات نیز به طور کامل به دست غیرنظامیان واگذار شده و احتمالا غیرنظامیان قادر به عبور از مرزها به داخل خاک دشمن و تعمیر تانک ها، نفربر ها و سایر سلاح هایی که در طول جنگ آسیب دیده اند، نیستند.»

۴. جبهه داخلی اسرائیل که هدف اصلی پرتاب موشک های محور مقاومت خواهد بود، اصلاً برای یک جنگ منطقه ای همه جانبه آماده نبود. به اعتقاد صهیونیست‌ها، بخش عمده ای ای از ساکنان سرزمین های اشغالی همچنان هیچ درک کامل و درستی از وقوع جنگ و حملات گروه های مقاومت ندارند، از این رو، آمادگی مناسبی نیز برای وقوع چنین وضعیتی را هم متعاقبا نخواهند داشت.

۵. آسیب پذیری شدید مسیر دریافت تدارکات خارجی به سرزمین های اشغالی. تجربه طوفان الاقصی ثابت کرد که در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه، صادرات و واردات دریایی به سرزمین های اشغالی که مهم ترین راه تنفس رژیم صهیونیستی است، به شدت آسیب پذیر بوده و باید انتظار این مسئله را داشت که نیروهای مقاومت از نزدیک شدن هر کشتی به بندرهای رژیم صهیونیستی برای وارد کردن امکانات مورد نیاز صهیونیست‌ها جلوگیری کنند، اتفاقی که در حال حاضر توسط نیروهای یمن به صورت محدود در دریای سیاه اجرا شده و تاثیرات آن مشهود است.

نظر شما