شناسهٔ خبر: 67119212 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ضربه سنگین به نتانیاهو

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی استعفای بنی گانتز و تاثیر این استعفا بر وضعیت کابینه نتانیاهو پرداخته است.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی استعفای بنی گانتز و تاثیر این استعفا بر وضعیت کابینه نتانیاهو پرداخته است. در این گزارش آمده است:

«بنی گانتز»، سیاستمدار اسرائیلی که از اعضای کلیدی کابینه جنگ به شمار می رفت، به تازگی به دلیل نوع مدیریت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جنگ غزه، از عضویت در کابینه استعفا داده است. این استعفا ضربه سنگینی به وحدت ظاهری در تل آویو وارد کرد. وحدتی که نتانیاهو در آغاز درگیری در غزه توانسته بود ایجاد کند و اکنون با استعفای گانتز اختلافات در راس رهبری اسرائیل در مورد آینده جنگ غزه و پیامدهای آن آشکار شده است.

در ادامه این گزارش آمده است:

گانتز، یک شخصیت راست میانه بود و از ماه گذشته تهدید کرده بود که اگر نتانیاهو به نگرانی ها در مورد چگونگی پایان جنگ غزه و مرحله پس از جنگ پاسخی ندهد، استعفا خواهد داد. این اتفاق هم افتاد و او با اعتراف به شکست در پیشبرد روند جنگ، خروج خود را از ائتلاف با نتانیاهو رسماً اعلام کرد و وقتی استعفا داد، تاکید کرد: «من از خانواده تمامی ربوده‌شدگان عذرخواهی می‌کنم. ما تلاش‌های زیادی کردیم اما در این آزمون شکست خوردیم. ما توفیقی در بازگرداندن بسیاری از ربوده‌شدگان نداشتیم. بخشی از این مسئولیت (شکست) بر عهده من است.»

نظر شما