شناسهٔ خبر: 67118711 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

برتری قاطع هلند و پیروزی لهستان با مصدومیت لواندوفسکی

دیدارهای دوستانه فوتبال ملی با برتری تیم‌های ملی هلند، جمهوری چک و لهستان دنبال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در ادامه بازی‌های تدارکاتی تیم‌های اروپایی پیش از آغاز رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، شب گذشته (دوشنبه) سه بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم ملی هلند پذیرای تیم ملی ایسلند بود و میهمانش را با نتیجه قاطع ۴ بر صفر شکست داد.

ژاوی سیمونز در دقیقه ۲۳، ویرجیل فن‌دایک در دقیقه ۴۹، دونیل مالن در دقیقه ۷۹ و ووت وخهورست در دقیقه ۴+۹۰ گل‌های تیم تحت هدایت رونالد کومان را در این بازی به ثمر رساندند. این آخرین بازی هلندی‌ها پیش از آغاز به کارشان در یورو ۲۰۲۴ است که در دور نخست مرحله گروهی آن یکشنبه هفته آینده به مصاف لهستان خواهند رفت.

لهستان هم اما شب گذشته در دیداری دوستانه پذیرای تیم ملی ترکیه بود و این تیم را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. لهستانی‌ها با گلزنی کارول سویدرسکی در دقیقه ۱۲ که پاس آن را روبرت لواندوفسکی داد، پیش افتادند. شیرینی این گل اما برای لهستانی‌ها خیلی طولانی نبود چرا که تنها پنج دقیقه بعد سویدرسکی آسیب دید و تعویض شد و بعد از او نیز لواندوفسکی به همین سرنوشت دچار و در دقیقه ۳۲ مجبور به ترک میدان شد. به این ترتیب سه مهاجم لهستانی‌ها در فاصله تنها شش روز به اولین بازی‌شان در یورو ۲۰۲۴ مصدوم شدند. پیش از سویدرسکی و لواندوفسکی، تاراس رومنچوک هم آسیب دیده بود. این در حالیست که در بازی قبلی لهستانی‌ها نیز دیگر مهاجم آنها، آرکادیوژ میلیک مصدوم شده و یورو را از دست داده بود.

در ادامه بازی و در دقیقه ۷۷ باریس آلپر ایلماز گل تساوی را برای ترکیه‌ به ثمر رساند، اما نیکولا زالوفسکی در دقیقه ۹۰ گل پیروزی‌بخش بازی را برای لهستانی‌ها زد.

پیش از این دو بازی هم تیم ملی جمهوری چک به مصاف مقدونیه رفته بود که این بازی به برتری ۲ بر یک چکی‌ها انجامید.

نظر شما