شناسهٔ خبر: 67118673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بررسی تحولات غزه در دیدار بلینکن با نتانیاهو

ایرنا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفر به فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین و غزه گفت وگو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نتانیاهو، وی را از تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای برنامه ریزی پسا جنگ در غزه و اهمیت آن مطلع کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر اهمیت جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه تاکید کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه افزوده است: بلینکن به نتانیاهو تاکید کرده است که پیشنهاد آتش بس جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باعث آرام شدن اوضاع در شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان خواهد شد و باعث ادغام بیشتر (رژیم) اسرائیل در منطقه می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به فلسطین اشغالی در سفری به مصر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات نوار غزه گفت‌ وگو کرده بود.

سفر بلینکن به قاهره و گفت‌ وگو با السیسی درباره تحولات غزه در حالی است که با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما