شناسهٔ خبر: 67118424 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصویب قطعنامه آتش بس پیشنهادی آمریکا در غزه

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه آتش بس پیشنهادی آمریکا در غزه را تصویب کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه آتش بس در غزه را تصویب کرد . 

 

<div id="video-display-embed-code_11203739"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4256590/11203739?width=600&height=350"></script></div>

استقبال جنبش حماس از تصویب قطعنامه آتش بس در نوار غزه
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد این جنبش از قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت که متضمن آتش‌بس دائم در نوار غزه و خروج کامل نیرو‌های اشغالگر از آن، مبادله اسرا، بازسازی غزه و بازگشت فلسطینیان به محل زندگی خود و مخالفت با هرگونه تغییر جمعیتی یا کاهش مساحت نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه است، استقبال می‌کند.
حماس همچنین از آمادگی برای همکاری با طرف‌های واسطه برای ورود به مذاکرات غیرمستقیم در مورد اجرای این اصول و بند‌هایی خبر داد که در راستای خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین باشد.
این جنبش افزود: ما در جنبش حماس همچنین بر ادامه تلاش و مبارزه همراه با همه ملت فلسطین به منظور دستیابی به حقوق ملی خویش و در راس آن بیرون راندن اشغالگران، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حق بازگشت و تعیین سرنوشت تأکید می‌کنیم.

 

 استقبال اتحادیه اروپا از تصویب قطعنامه آتش بس در نوار غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: از طرح پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای توقف جنگ در غزه استقبال می کنیم و هر دو طرف را به قبول و اجرای آن فرامی‌خوانیم.
بورل افزود: ما آماده هستیم تا در احیای روند سیاسی مبتنی بر راه حل دو کشوری و حمایت از تلاش ها برای بازسازی غزه مشارکت کنیم.

نظر شما