شناسهٔ خبر: 67118295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

هشدار ایران درباره ماجراجویی اسرائیل در قبال لبنان

کنعانی: آمریکا در برقراری آتش‌بس جدی نیست

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا در تمامی جنایات صورت‌گرفته کنار رژیم صهیونیستی بوده است و هیچ‌یک از شواهد نشان نمی‌دهد که آمریکا در برقراری آتش‌بس جدی است. ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد. سخنگوی وزارت امور خارجه درباره جنایات رژیم صهیونیستی گفت: بار دیگر جنایت اسفناک رژیم را در اردوگاه النصیرات محکوم می‌کنم. این جنایت دردناک و غیرانسانی است. در این حمله وحشیانه صدها نفر در خاک‌وخون غلتیدند. نکته دردناک دیگر این است که در گزارش‌های دیگر این‌گونه مطرح شده است که نیروهای نظامی آمریکا و انگلیس هم در اجرای این عملیات نقش داشتند که بیانگر این است که در یک عملیات سه‌جانبه بیش از 700 نفر از شهروندان بی‌گناه فلسطینی جان باختند.

مقاومت مقابل هرگونه اقدام ماجراجویانه در قبال لبنان دست‌بسته نخواهند ماند
کنعانی در خصوص اخبار حمله به لبنان گفت: مسئولیت حامیان رژیم صهیونیستی مشخصاً آمریکا و انگلیس در این زمینه دوچندان است. آنها باید با نفوذی که دارند هم دست از حمایت بردارند و هم مانع تداوم جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی شوند. حفظ ثبات و امنیت و تمامیت ارضی لبنان می‌بایست مورد توجه همه طرف‌ها قرار بگیرد. ارتش و دولت و ملت لبنان حق پاسخ هرگونه اقدام تجاوزکارانه را دارند و مقاومت در برابر اشغالگری ضامن ثبات و امنیت در لبنان است. صهیونیست‌ها باید بدانند که منظومه مقاومت در منطقه مقابل هرگونه اقدام ماجراجویانه در قبال لبنان و حاکمیت این کشور دست‌بسته نخواهند ماند.

درخواست بحرین برای عادی‌سازی روابط
وی درباره درخواست بحرین برای عادی‌سازی روابط گفت: ضمن تشکر از مقامات عالی دولت بحرین در ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و اعزام هیاتی به تهران جهت ابراز همدردی، ما مواضع بحرین را شنیدیم و محل توجه در مسیر مدیریت و از سرگیری روابط سیاسی دو کشور قرار خواهیم داد.

ایران در ارتباط با فعالیت هسته‌ای خود در چارچوب آژانس عمل می‌کند
کنعانی در خصوص فشارها علیه ایران از سوی غرب و هدف آنان گفت: ایران به قوانین بین‌المللی پایبند است. ایران در ارتباط با فعالیت هسته‌ای خود در چارچوب آژانس و توافق جامع پادمان به تعهدات خود عمل می‌کند. فشارهای سیاسی برخی طرف‌های غربی از جمله در آمریکا و اروپا باعث منحرف کردن آژانس از کارکرد حرفه‌ای خود شده و فعالیت‌های آژانس را تحت تاثیر رویکردهای سیاسی قرار داده است. اینگونه فشارها سازنده نخواهد بود. اینکه در نیت اینان چه می‌گذرد من نیت‌خوانی نخواهم کرد. ایران در چارچوب تکالیف خود عمل کرده و عمل خواهد کرد. به رفتارهای سازنده، عملکرد سازنده نشان
 خواهیم داد.

تغییر سرکنسول افغانستان در مشهد
وی در خصوص تغییر سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: این اتفاق ویژه‌ای نیست. تصمیم مقامات وزارت امور خارجه ایران مبنی بر اینکه هرگونه جابه‌جایی تابع سازوکارهای کنوانسیون وین قابل انجام است و ایران مشکلی برای این منظور ندارد،‌به طرف افغانستانی منعکس شده است.

زمینه ازسرگیری فعالیت سفارت آذربایجان در تهران در حال انجام است
کنعانی در خصوص سدسازی آذربایجان در نزدیکی مرز ایران و همچنین آغاز فعالیت سفارت آذربایجان در تهران گفت: سدسازی در چارچوب دیپلماسی آبی دو کشور انجام شده است. درباره از سرگیری فعالیت سفارت آذربایجان در تهران متعاقب رایزنی‌ها، زمان تقریبی برای از سرگیری فعالیت‌های سفارت آذربایجان در تهران مشخص شده و زمینه این اقدام در حال انجام است.

نظر شما