شناسهٔ خبر: 67117443 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بازداشت یک مظنون در قتل مرد عتیقه‌فروش 

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: وقتی مرد عتیقه‌فروش فروردین‌ماه امسال به قتل رسید، مأموران پلیس تهران در بازرسی از خانه مردی که با مقتول رفت و آمد داشت، مقداری از وسایل سرقتی مقتول را کشف و او را به عنوان مظنون به قتل بازداشت کردند. 
شب دوشنبه ۱۳ فروردین‌ماه امسال قاضی سالار صنعتگر، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس از قتل مرد میانسالی در خانه‌اش باخبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. 

 صحنه‌سازی ناتمام 
تیم جنایی در پذیرایی ساختمان مسکونی در سعادت‌آباد با جسد خونین مرد ۶۰ ساله‌ای به نام هوشنگ روبه‌رو شد که دست و پایش با طنابی بسته شده بود و آثار ۹ ضربه چاقو هم در بدنش دیده می‌شد. به‌هم‌ریختگی وسایل خانه حکایت از آن داشت مقداری از وسایل قیمتی خانه هم به سرقت رفته است. 
بررسی‌ها نشان داد قاتل مرد آشنایی است که بدون تخریب در وارد خانه مقتول شده و در فرصتی مناسب او را به قتل رسانده و پس از سرقت اموال برای از بین بردن آثار جرم شیر گاز را باز گذاشته تا با اولین جرقه جریان برق خانه آتش بگیرد تا با این صحنه‌سازی مأموران را فریب بدهد، اما با حضور به‌موقع آتش‌نشانان و مأموران پلیس نقشه قاتل ناتمام می‌ماند. 

 عتیقه‌فروش 
مأموران پلیس در تحقیقات میدانی دریافتند مقتول مرد ثروتمندی است که در کار خرید و فروش سنگ‌های قیمتی فعالیت داشته و مدتی قبل اعضای خانواده‌اش برای زندگی به خارج می‌روند و او در خانه‌اش تنها زندگی می‌کرده است. پسر خواهر مقتول که حادثه را به پلیس خبر داده‌بود، گفت: «دایی‌ام تنها زندگی می‌کرد و من هر چند روز یک‌بار به دیدنش می‌آمدم. امروز با تلفن همراهش تماس گرفتم، اما جواب نداد. نگران شدم و به خانه‌اش آمدم. هر چقدر در زدم در را باز نکرد و از طرفی هم بوی گاز از خانه‌اش به مشامم رسید. نگرانی‌ام بیشتر شد و از پلیس و آتش‌نشانی درخواست کمک کردم. وقتی آتش‌نشانی و مأموران پلیس در را باز کردند با جسد خونین دایی‌ام روبه‌رو شدیم، از سوی دیگر هم متوجه شدیم شیر گاز باز است.»

 ردپای مرد آشنا 
مأموران پلیس در ادامه از گفته‌های همسایه‌ها متوجه شدند چند نفری به خانه مقتول رفت و آمد داشته‌اند که یکی از آن‌ها به نام پرویز بیشتر به خانه او آمد و شد داشته است. 
همچنین مشخص شد ساعتی قبل از کشف جسد، همسایه‌ها صدای درگیری از داخل خانه مقتول شنیده‌اند، اما با احتمال اینکه دعوای عادی است خیلی به آن توجهی نکرده‌اند. 
مأموران برای شناسایی قاتل از چند مرد به عنوان مظنون حادثه تحقیق کردند، اما معلوم شد آن‌ها در قتل مرد عتیقه‌فروش دخالتی نداشته‌اند. بدین ترتیب پرویز به عنوان تنها مظنون تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه چندی قبل مأموران او را در منطقه فرحزاد شناسایی و بازداشت کردند. 

 کشف وسایل سرقتی 
مأموران در محل زندگی مظنون مقداری از وسایل گرانقیمت، ظروف عتیقه و چند سنگ قیمتی که به نظر می‌رسید از خانه مقتول سرقت شده است، کشف کردند. سپس متهم همراه وسایل سرقتی به اداره پلیس منتقل شد و مورد تحقیق قرار گرفت. متهم در بازجویی‌ها جرم خود را انکار و ادعا کرد وسایل عتیقه و سنگ‌های قیمتی را مدتی قبل از حادثه از مقتول خریده است و در قتل مرد پولدار هم دخالتی نداشته و خبر ندارد چه کسی او را به قتل رسانده است. 
پرویز گفت: «من راننده‌ام و مدتی قبل با هوشنگ آشنا شدم. او در کار خرید و فروش ظروف قدیمی و آنتیک و سنگ‌های قیمتی بود و من معمولاً کارهایش را انجام می‌دادم. من مورد اطمینان او بودم و همیشه در خرید و فروش وسایل و سنگ‌ها او را همراهی می‌کردم و هوشنگ سفارشاتش را به من می‌سپرد. چند روز قبل از حادثه برای انجام کاری به خانه او رفتم و دیدم در خانه‌اش پلمب شده است. به خانه برگشتم و فکر کردم او هم پیش خانواده‌اش رفته و گمان نمی‌کردم به قتل رسیده باشد.»
پرویز در حالی جرم خود را انکار می‌کند که دلایل و شواهد حکایت از آن دارد وی عامل قتل مرد پولدار است. تحقیقات از متهم ادامه دارد.

نظر شما