شناسهٔ خبر: 67117151 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

گردش مالی ۹ میلیارد دلاری بازار پوشاک/ ۳۰ درصد پوشاک کشور قاچاق است

دومین نمایشگاه بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته از ۲۹ خرداد تا یکم تیرماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته با حضور و مشارکت ده ها شرکت و واحد تولیدکننده و تامین کننده پارچه در رسته‌های تار و پود، گردباف، گتن راشل، کش‌باف تریکو و بافت‌های سنتی برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه واحد های تولیدی پارچه از استان های مختلف از جمله تهران، اصفهان، یزد، البرز و کاشان و سایر شهرهای تولیدکننده پارچه حضور دارند و نوین ترین تولیدات، طرح ها و برنامه های خود را ارائه می کنند.

معرفی دستاوردها، ظرفیت ها و توانمندی کارخانه ها و شرکت ها، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، نمایش آخرین دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوری ها به کشور، ایجاد ارتباط‌ های تجاری جدید و تقویت روابط قبلی، فراهم کردن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار؛ مهمترین اهداف برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته است.

در این رویداد محصولاتی مانند ماشین آلات ریسندگی و بافندگی، مواد اولیه، منسوجات، گلدوزی و منسوجات خانگی و غیره را در صنعت نساجی، پارچه و نخ به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه به دلیل دارا بودن محصولات متنوع، هم برای غرفه داران و هم برای بازدید کنندگان، بستر اطلاع رسانی برای ارائه و یادگیری جدیدترین روندهای این صنعت را فراهم خواهد کرد.

در دومین نمایشگاه صنعت پارچه، شرکت‌کنندگان می‌توانند جدیدترین تکنولوژی‌ها، محصولات و خدمات مرتبط با صنعت نساجی را مشاهده کنند. همچنین، این نمایشگاه فرصتی برای برقراری ارتباطات تجاری و تبادل اطلاعات بین شرکت‌های مختلف است.

گردش مالی بازار پوشاک کشور سالانه حدود ۹ میلیارد دلار است که سهم بخش داخلی از این بازار بزرگ تنها حدود ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد مابقی این بازار در دست واردکنندگانی است که پوشاک را عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می کنند.

طبق اعلام اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، در حال حاضر سه میلیارد دلار پوشاک قاچاق در سطح عرضه است، که بیش از ۳۰ درصد پوشاک کشور را شامل می‌شود.

در سال گذشته مجموع واردات رسمی کشور در این حوزه یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون دلار بوده که شامل مواد اولیه الیاف و نخ و بوده است و مجموع صادرات کشور در صنعت نساجی هم سال گذشته۵۶۰ میلیون دلار بوده است.

براساس آمار های ارائه شده میزان مصرف پارچه در کشور بین ۵۸۰ تا ۶۸۰ هزار تن است. در حال حاضر ۱۰۰ هزار واحد صنفی، ۱۰۰۰ واحد تولید و ۲۰۰ هزار واحد توزیعی در زنجیره صنعت پوشاک وجود دارد و این صنعت بیش از یک میلیون اشتغال ایجاد کرده است.

البته در سال های اخیر، پوشاک داخلی ۲۵ درصد رشد داشت و برندهای جدیدی هم شکل گرفته و عرشه شده است. حتی برخی از برندهای داخلی در مال‌های بزرگ جایگاه گرفتند. این در حالی است که پیش از این مال‌ها به برندهای ایرانی جایی اختصاص نمی‌دادند.

در زمینه تولید چادر مشکی هم همچنان با کمبود تولید مواجه هستیم و واحد حجاب شهرکرد به عنوان تنها تولیدکننده چادر مشکی در حال حاضر ۸ میلیون متر تولید دارد که نیاز بازار چند برابر این رقم است

برآوردها حاکی از آن است که برای بازسازی و نوسازی در کل صنعت نساجی و پوشاک باید بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در طول یک برنامه ۵ ساله صورت بگیرد.

دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته از ۲۹ خرداد تا یکم تیرماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

نظر شما