شناسهٔ خبر: 67116955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت تابستانی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت‌های تابستانی این نهاد در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف آغاز شده و امسال برنامه ویژه‌ای برای کودکان حاضر در مناطق محروم تدارک دیده شده است.

صاحب‌خبر -

زهرا ابسوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور در استان  آغاز شده که مراکز کانون با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع، فعالیت‌های خود را در تابستان ۱۴۰۳ با شعار تابستونتو بساز را آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: برای تابستان امسال بسته‌های فرهنگی و متنوعی متشکل از کارگاه ها، رویداد ها، جشنواره‌ها و مهرواره ها، مسابقات و اردو‌های تربیتی به‌ویژه برای کودکان مناطق محروم برنامه ریزی شده است و حضور فعال و مؤثر در رویداد‌های مهم پیش‌رو، چون انتخابات، ماه محرم و اربعین نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه ملی کانون مدرسه، ادامه داد: کانون یاران در مراکز کانون از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و در حال حاضر ۵۰ کانون یار در سطح استان، یاور اجرایی مربیان در مراکز هستند که به زودی اولین گردهمایی حضوری آموزشی کانون یاران نیز در ارومیه برگزار خواهد شد.

آبسوران در مورد اعضای ارشد کانون نیز گفت: ۳۴۰ عضو ارشد بازوی اجرایی مربیان در مراکز استان هستند که توانایی‌های متنوع جهت همکاری در فعالیت‌های کانون دارند.

وی افزود: توسعه و ترویج کتابخوانی و فعالیت‌های پژوهش محور، دوره تربیت مربی کودک، هر روز یک فیلم، تلاش برای صدور احکام جایگزین مجازات‌های حبس در راستای کمک به فعالیت‌های فرهنگی هنری به ویژه در مناطق محروم، عروسک‌های یاریگران زندگی و فعالیت کانون در مناطق کمتر برخوردار در قالب پیک امید ازجمله برنامه‌های تابستان امسال است.

وی اظهار کرد: همچنین ارائه خدمات به کودکان دارای نیاز‌های ویژه از جمله برنامه‌هایی است که برای فعالیت‌های تابستانی در نظر گرفته شده است.

نظر شما