شناسهٔ خبر: 67115859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جامعه امروز نیازمند هدایت خلاقانه است

خبرگزاری صدا و سیما

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر در سیزدهمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه هلال‌احمر در تبریز گفت: جامعه امروز نیازمند هدایت خلاقانه است.

صاحب‌خبر -

جامعه امروز نیازمند هدایت خلاقانه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اسناد بالادستی و تعریف‌شده ارتقای فرهنگ دینی را مهم‌ترین وظیفه حوزه نمایندگی ولی‌فقیه دانست که باید در پرتوی هدایت خلاق و نظارت فعال در راستای تحقق آن گام برداشت.

وی با بیان اینکه سیزدهمین همایش مسئولان دفاتر نمایندگی در استان‌ها و سازمان‌ها در شهر علم و عرفان و ادب با عنوان «هدایت فعال و نظارت خلاق» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: قدمت تاریخی منطقه آذربایجان به پیش از اسلام بر می‌گردد. این منطقه با عظمت، سرزمین علم و ادب و سرزمین فرهیختگان علوم متعدد همچون فقه، اصول، فلسفه و عرفان است.

وی نامداران این منطقه را زیاد خواند و افزود: آذربایجان سرزمین قهرمانان تاریخی است، اینجا خانه مشروطیت است، خانه جمهوریت و خانه انقلابیونی است که در برابر مرتجعان ستمگر ایستاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر یاد و خاطره شهدای خدمت آیت‌الله رئیسی و آیت‌الله آل‌هاشم و دیگران همراهان را نیز گرامی داشت و به بیان خاطراتی از امام جمعه فقید شهر تبریز پرداخت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور حضور آیت‌الله آل‌هاشم در این رویداد، فقدان آیت‌الله آل‌هاشم را یک اتفاق تلخ توصیف کرد و افزود: ایران اسلامی سوگوار در غم روحانی خلاق، مردمی و متواضع است. وی استقبال چشمگیر مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت را بیانگر علاقه مردم ایران اسلامی‌به آرمان و ارزش‌ها شهدا دانست و این ویژگی‌ها را ارزشمند معرفی کرد.

حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی هم با بیان اینکه این گردهمایی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر اثر بخش است و تصریح کرد: مفتخر هستیم که در این دوره میزبان این همایش ارزشمند شده‌ایم.

نظر شما