شناسهٔ خبر: 67115842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‎وگو با مهر مطرح شد؛

پخت ۳۳۰ دیگ غذا در شهر همدان در روز عید غدیر

همدان-معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان از پخت ۳۳۰ دیگ غذا در این شهر همزمان با روز عید غدیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مهدی روحی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه همزمان با دهه ولایت و امامت و ایام عید فرخنده غدیر برنامه‌های مختلف همچون سال‌های گذشته در سطح استان همدان برگزار می‌شود اظهار کرد: این برنامه‌ها به همت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، مجموعه‌های مردمی و جهادی، هیئات و تشکل‌ها و.. برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری جشن‌های غدیر در محلات و مساجد استان همدان در دهه ولایت و امامت خبر داد و افزود: این جشن‌ها با برنامه‌های مختلف فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، جلسات تبیینی با همکاری اساتید و روحانیون در راستای برجسته سازی واقعه غدیر و.. خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های متمرکز نیز در سطح شهرستانهای پیش بینی شده است گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است در هر شهرستان علاوه بر برنامه‌های جشن‌های محلات یک جشن متمرکز نیز در هر شهرستان با برنامه‌های ویژه و متنوع در عید غدیر برگزار شود.

روحی همچنین از برگزاری جشن خیابانی عید غدیر در شهرستان همدان خبر داد و گفت: در این جشن با شکوه قرار است که ۳۳۰ دیگ غذا پخت و در بین مردم توزیع شود که در این زمینه قرار است است تعداد دیگ غذا در روز عید غدیر از میدان امام و احتمالاً در خیابان بوعلی یا پیاده راه بوعلی پخت شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان افزود: در این زمینه برای این برنامه از مجموعه کمک‌های خیرین، کمک‌های مردمی، نذورات، کمک‌هایی از بیرون استان و … استفاده و تمهیدات لازم برای برگزاری این برنامه انجام شده که این جشن با برپایی غرفه‌های مختلف فرهنگی، برنامه‌های متنوع و.. ایستگاه‌های صلواتی و.. همراه است.

وی یادآور شد: این برنامه در شهرستانهای استان نیز با تعداد محدودتر پخت غذا انجام خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری همایش روحانیون و مبلغین استان همدان در روز پنج شنبه ۲۴ خرداد ماه در سالن الغدیر دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور یک هزار و ۲۰۰ مبلغ و روحانی سراسر استان خبر داد و افزود: این همایش یک روزه با هدف تبیین روحانیون در خصوص برگزاری برنامه‌های غدیر و موضوع انتخابات با با سخنرانی اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود.

روحی یادآور شد: همچنین این روحانیون در طول دهه ولایت به مناطق مختلف اعزام و نسبت به آگاه سازی مردم، برگزاری برنامه‌های غدیر و… اقدام می‌کنند.

وی همچنین برگزاری محافل قرآنی، جلسات تبیینی، برنامه‌های فرهنگ مسابقات مختلف خطبه خوانی غدیر، مسابقات ویژه کودکان، نصب پرچم و فضا سازی، برنامه‌های مختلف در فضای مجازی و محتوا سازی و.. را از دیگر برنامه‌های در دستور کار تبلیغات اسلامی همدان در ایام دهه ولایت و امامت برشمرد.

نظر شما