شناسهٔ خبر: 67115557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قانون مدیریت پسماند به خوبی اجرا نشده است/جمع‌آوری ۴۵۰۰ زبال... -

اقتصاد ایران: تهران - ایرنا - معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از جمع‌آوری ۴۵۰۰ زباله‌گرد از سطح شهر تهران خبر داد و گفت: قانون مدیریت پسماند به خوبی اجرا نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عسکر جلالیان روز دوشنبه اظهار داشت: در سال ۱۳۸۳ قانون مدیریت پسماند تصویب و در سال ۱۳۸۴ آیین‌نامه اجرایی آن تصویب شد و در این قانون و آیین‌نامه آن تولید، جمع‌آوری، نگهداری و بازیافت زباله مشخص شده است.

وی ادامه داد: از این قانون ۲۰ سال می‌گذرد و آنطور که باید این قانون اجرا نشده و تبعات آن را در پدیده زباله گردی در شهرهای مختلف مخصوصا در کلانشهر تهران مشاهده می‌کنیم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری افزود: با تلاش‌هایی که انجام شد، نتایج ارزشمندی حاصل شد و شهردار تهران اعلام کرد که با همکاری که همه دستگاه‌ها دارند، تا دهه فجر زباله گردی را در تهران جمع می‌کنیم البته این کار سختی است و اعلام کردیم که این تلاش در دستور کار باشد.

قانون مدیریت پسماند به خوبی اجرا نشده است/جمع‌آوری ۴۵۰۰ زباله‌گرد از سطح شهر تهران

جلالیان تصریح کرد: طبق گزارشی که از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گرفتم؛ در شهر تهران حدود ۶ هزار زباله گرد داریم که از تعداد ۶ هزار زباله گرد، ۴۵۰۰ زباله گرد جمع آوری شده و حدود ۱۵۰۰ نفر دیگر باقی مانده که امیدواریم با همکاری مردم و بقیه دستگاه ها هر چه زودتر زباله گردی جمع شود.

وی گفت: جمع کردن ۴۵۰۰ زباله گرد که زخمی بر پیکر شهر تهران است و لکه بسیار نازیبایی بر چهره پایتخت است کار بسیار بزرگی است.

برچسب‌ها:

نظر شما