شناسهٔ خبر: 67115304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دادستان تهران: IMEI موبایل‌های سرقتی در کشورهای همسایه مسدود... -

اقتصاد ایران: وزارت امورخارجه و وزارت ارتباطات مکلف شده‌اند با عقد تفاهم‌نامه با کشور‌های همسایه شناسه IMEI موبایل‌های سرقتی از ایران را مسدود کنند.

صاحب‌خبر -

دادستان تهران خبر داد که وزارت امورخارجه و وزارت ارتباطات مکلف شده‌اند با عقد تفاهم‌نامه با کشور‌های همسایه شناسه بین‌المللی (IMEI) موبایل‌های سرقتی از ایران را مسدود کنند.

طبق گفته‌های علی صالحی از آنجا که آمار شکایت مربوط به دزدی موبایل افزایش یافته و با توجه به ارتباط جرم سرقت تلفن همراه با جرائمی مثل مال‌خری و قاچاق، مقرر شده است:

  • وزارت صمت دسترسی پلیس به IMEI موبایل‌های مسروقه را برای ردیابی این گوشی‌ها فراهم کند.
  • وزارت امورخارجه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با عقد تفاهم‌نامه با کشورهای همسایه نسبت به مسدودسازی شناسه IMEI مربوط به گوشی‌های سرقتی از ایران اقدام کنند.
  • فهرست شناسه IMEI تجهیزات موبایل متعلق به گوشی‌های مسروقه از ایران در فواصل زمانی مشخص بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همتایان آن در کشورهای یاد شده مبادله شود.

دادستان تهران همچنین با اشاره به گزارش‌های واصله از فراجا که حاکی از انتقال بخشی از موبایل‌های مسروقه به کشورهای همسایه است، گفت که بنا شده، در همکاری میان وزارت ارتباطات و پلیس اینترپل و عقد تفاهم‌نامه با کشورهای مزبور، سارقان حرفه‌ای شناسایی، دستگیر و استرداد شوند و اموال مسروقه نیز به کشور بازگردد.

صالحی در آخر به فروش تلفن‌های همراه مسروقه در فضای مجازی و سکوهای آنلاین اشاره کرد:

با توجه به اینکه عمده‌ترین محل فروش کالاهای مسروقه علی الخصوص گوشی‌های مسروقه در بستر فضای مجازی و پایگاه‌های اینترنتی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و ... هستند؛ دادستانی‌های شهرستان‌ها و دادسرای مربوطه در تهران، در مکاتبه با مدیریت سایت‌های اشاره شده، تذکرات لازم را درباره الزامی بودن احراز هویت خریداران و فروشندگان و محل اقامت آنان، قبل از درج آگهی در سکوهای مورد نظر، به آنان ابلاغ کرده‌اند.
- علی صالحی، دادستان تهران

نظر شما