شناسهٔ خبر: 67115264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طرح شیرین سازی آب دریا در گلستان در انتظار دریافت اعتبار

مریم شریفی

استاندار گلستان در دیدار با معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور درباره مسائل و طرح‌های حوزه آب استان دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

وضعیت تخصیص اعتبار تکمیل سد چایلی در مراوه تپه، سد «قره‌چای» ، جابجایی ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی و روند اختصاص بودجه برای پروژه شیرین سازی آب دریا و روند اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان از جمله مسائلی بود که در نشست امروز دوشنبه، ۲۱ خرداد دکتر علی محمد زنگانه استاندار با مهدی نیازی معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور در تهران بررسی شد.

ساخت سد چایلی ۲ دهه قبل با هدف کنترل سیلاب‌ فصلی و تقویت آب مورد نیاز ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مراوه‌تپه آغاز شد اما به دلیل کمبود اعتبار به سرانجام نرسیده بود تا این‌که دولت سیزدهم این پروژه را از تعطیلی خارج کرد که در این راستا، تخصیص اعتبار تکمیلی برای مراحل پایانی ساخت این سازه با حضور استاندار گلستان در سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت. 

با احداث این سد امکان کشت محصولات به روش آبی در اراضی پایین دست سد امکانپذیر می‌شود.

این سد با حجم تنظیمی ۱۴۰ میلیون متر مکعب می‌تواند منشاء تحول بزرگی در تثبیت جمعیت مرزنشینی و حفظ اشتغال در بخش کشاورزی و دامپروری و شیلاتی منطقه ایجاد کند.

انتهای پیام

نظر شما