شناسهٔ خبر: 67115005 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شیشه‌فروش خبر داد

سقوط ۱۰ اصله درخت در اصفهان بر اثر تندباد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تعداد ۱۰ اصله درخت به دلیل وزش باد شدید در مناطق مختلف اصفهان قطع شده است.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، با اشاره به استقرار و آغاز فعالیت سامانه همرفتی همراه با وزش طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی از امروز تا بعدازظهر چهارشنبه هفته جاری در استان، اظهار کرد: این سامانه با بارش‌های رگباری، تگرگ، رعدوبرق و صاعقه در مناطق غرب، شمال، شرق و مرکز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: وزش تندبادهای موقتی طی بعدازظهر امروز، منجر به شکسته و قطع شدن ۱۰ اصل درخت در مناطق مختلف و مرکز استان شده است، اما خسارت جانی بر فردی تاکنون گزارش نشده است، لذا با وزش تندبادها، تحکیم و استحکام سازی سازه‌های ناپایدار، داربست‌ها و رعایت اصول ایمنی تابلوهای بین شهری و شهری به به ادارت راهداری، شهرداری و دهیاری‌های تاکید شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون اینکه مطابق پیش‌بینی‌ها فعالیت این سامانه همرفتی با بارش‌های ناگهانی باران، کاهش دید و گردوغبار همراه است، تصریح کرد: احتیاط در سفرهای داخل و برون‌شهری، تمهیدات لازم برای حفظ گلخانه‌ها، محصولات کشاورزی به ویژه در مسیرهای تندباد خیز و گردوغبار، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، اتراق دامداران در حاشیه رودخانه‌ها، مناطق چرای دام و ممنوعیت کوهنوردی، استقرار نداشتن عشایر در ارتفاعات به ویژه غرب استان اطلاع‌رسانی و توصیه شد.

وی درباره استقرار و آماده‌باش تیم‌های امدادی در جاده‌های استان، گفت: با فعالیت سامانه همرفتی، بارش‌های رگباری و تندبادها، تیم‌های فوریت‌های پزشکی، پایگاه‌های جاده‌ای حلال احمر، راهدارخانه‌ها، شرکت‌های امداد جاده‌ای خودرو و برق فعال هستند.

شیشه‌فروش با هشدار نسبت به وزش تندباد لحظه‌ای و طوفان گردوغبار در استان اصفهان، اظهار کرد: شرایط جوی تا بعدازظهر وقت چهارشنبه هفته جاری تحت عنوان وزش تندباد لحظه‌ای و طوفان گردوغبار پیش‌بینی می‌شود که متعاقب آن، اخطارها و هشدارهای لازم ازجمله حفاظت از کمپ‌های مسافرتی در برابر وزش باد و تندباد به عوامل مدیریت بحران سطح استان داده شده است.

وی افزود: با کسب تجربه از حوادث ناشی از وزش تندباد طی سال گذشته به دلیل وقوع طوفان و گردوغبار در مناطق استان، اقدامات لازم به شهرداری‌ها و اداره راهداری نسبت به استحکام بخشی سازه‌های غیر پایدار از جمله تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تابلوهای راهنمایی و گردشگری ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در زمان وقوع تندباد از نشستن زیر درخت‌های فرسوده و صعود به ارتفاعات اجتناب کنید، خاطرنشان کرد: پلیس کنترل ترافیک در جاده‌ها را برعهده خواهد داشت تا اخطارهای لازم ابلاغ و محدویت‌های لازم برای برخی جاده‌ها اعمال شود، لذا با وقوع تندبادهای لحظه‌ای و کاهش میدان دید، رانندگان موظف هستند با توجه به راهنمایی‌های ضروری، رعایت ایمنی در تردد را جدی بگیرند.

نظر شما