شناسهٔ خبر: 67114154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد چشمگیر سرانه ورزشی از سه سانت به یک متر

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در آیین تجلیل از جوانان و جامعه ورزشی شهرستان خمین گفت: سرانه ورزشی از سه سانت دوران طاغوت به یک متر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

 

آیین تجلیل از جامعه ورزشی و جوانان شهرستان خمین در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل در خمین برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در این آیین گفت: چهار میلیون ورزشکار سازمان یافته در کشور از دستاورد‌های انقلاب است و ۵۰ درصد از ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

سرهنگ مهدی میرجلیلی افزود: ۵۵ فدراسیون ورزشی، ۲۳۰ رشته ورزشی، بیش از ۳۰۰ هزار مربی ورزشی و ۳۳ هزار معلم ورزش در کشور فعالیت دارند. ۱۰۰ هزار دانش آموخته علوم ورزشی و وجود ۱۵ هزار هیئت ورزشی فعال از افتخارات کشور است.

میرجلیلی با بیان اینکه در دوران رژیم بی کفایت طاغوت با وجود ۳۵ میلیون جمعیت، سرانه ورزشی کشور سه سانتی متر بود، گفت: سرانه ورزشی امروز کشور به یک متر افزایش یافته است و بیش از ۴۰ کرسی بین المللی در حوزه ورزش داریم.

به گفته میرجلیلی نخستین خواسته ورزشکاران از امام راحل ساخت سرود ملی برای زمان قهرمانی در عرصه‌های جهانی بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان خمین نیز گفت: هفت میلیارد ریال در فروردین امسال به هیئت‌های ورزشی پرداخت شد.

به گفته سعید امجدی جایگاه برتر ورزش روستایی استان متعلق به خمین است و ۱۵ زمین چمن مصنوعی که احداث آنها از پارسال آغاز شد، آماده بهره برداری است. ۲ زمین دیگر نیز در حال احداث است.

او افزود: رتبه ۱۴ مسابقات مینی فوتبال در بین بیش از ۲ هزار شهرستان، پرورش ورزشکاران بسیاری در عرصه ملی و بین المللی، عضو تنیس ملی روی میز بانوان، قهرمان کاراته بانوان جهان و کسب مقام‌های کشوری دو و میدانی از افتخارات جامعه ورزش زادگاه امام راحل است.

<div id="video-display-embed-code_19421219"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8753436/19421219?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما